Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Robert Negoiță vrea să înceapă lucrările la 10 parcări supraetajate în Sectorul 3. Când ar trebui să fie gata

Robert Negoiță, primarul Sectorului 3, a declarat, la Euronews România, că vrea ca în 2023 să înceapă lucrările la zece parcări supraetajate și își propune ca lucrările să fie gata în proporție de 70-80% anul viitor.

Edilul l-a criticat inclusiv pe primarul general Nicușor Dan pe care l-a acuzat că nu ”îl lasă” să construiască o ”parcare subterană sub bulevardul Unirii care este absolut necesară”. Cât despre motivul pentru care autoritățile schimbă des bordurile în Sectorul 3, Negoiță a aruncat vina asupra muncitorilor care ”au stricat marca de beton”, motiv pentru care bordurile ”s-au deshidratat” din cauza soarelui puternic.

Invitat în studioul Euronews România, primarul Robert Negoiță nu a putut preciza câte locuri de parcare a făcut în cel de-al treilea mandat la Primăria Sectorului 3.

”Nu știu să vă răspund exact la cifră, dar am generat locuri de parcare în plus. Față de celelalte sectoare stăm incomparabil mai bine. Cred că avem mai multe parcări decât ultimele patru clasate la un loc în sectorul 3”, a afirmat Robert Negoiță, aflat de 11 ani în funcție.

Edilul Sectorului 3 a anunțat că vrea să înceapă construirea a 10 parcări supraetajate pe care își propune să le termine în 2024, an electoral.

”Ne dorim ca în acest an să începem și să reușim să finalizăm în proporție de 70-80% 10 parcări supraetajate în Sectorul 3.

În acest an să le începem și să finalizăm măcar 70%-80% din ele. Anul viitor să le închidem”, a precizat Negoiță.

Robert Negoiță îl acuză pe Nicușor Dan că „nu îl lasă” să construiască parcarea subterană în zona Unirii

”Să nu trecem la altceva înainte de a-mi exprima regretul să nu sunt lăsat de Consiliul Local, dar mai ales de primarul general să facem lucrarea de parcare subterană sub bulevardul Unirii care este absolut necesară”, a menționat Negoiță.

Primarul Sectorului 3 a explicat că este nevoie de un pasaj subteran în Piața Unirii ”pentru că ai o circulație mai fluidă, pentru că nu mai acele semafoare care să blocheze circulația, pentru că ai un aer mult mai curat, mai ales vara când mașinile stau în soare în trafic”

”Înainte de orice, va deveni un parc, o pădure urbană. Bulevardul Unirii va fi o zonă pietonală în proporție de 100% și toată circulația va fi prin subteran. În consecință, poluare va fi la un nivel mult mai redus”, a mai precizat edilul Sectorului 3.

Cât despre contestatarii săi care afirmă că un astfel de pasaj ar costa prea mult, Robert Negoiță a precizat că „ne pierdem vremea să vorbim despre niște contestatari”.

”Nu știu despre cine vorbiți. E cea mai căutată meserie, cea de contestatar. Nu găsim oameni care să facă ceva, care să vină să demonstreze. Acei contestatari care în viața lor n-au realizat nimic. Nu sunt din categoria pe care să-i bag în seamă sau să-i iau în considerare în vreun fel”, a mai spus Negoiță.

Despre amenda de la Primăria Capitalei pentru lucrările din zona Unirii

În februarie 2023, Primăria Sectorului 3 a fost amendată cu 10.000 de lei de către Primăria Capitalei pentru lucrările din Piața Unirii, pe motiv că au fost realizate fără autorizație și fără drept, iar zona se află în administrarea municipalității, conform Hotnews. În toamna anului 2022, Primăria Sectorului 3 a înlocuit bordurile pe anumite porțiuni din Piața Unirii, a reconfigurat refugiile pentru pietoni, a amenajat câteva spații verzi și a plantat copaci.

Întrebat despre amendat primită de la Primăria Capitalei, Robert Negoiță i-a acuzat pe reprezentanții Primăriei Generale că „nu se achită de sarcini și până la urmă trebuie să facă ceva”, adică ”să îi amendeze pe cei care mai fac”.

”Zona Unirii este în Sectorul 3. Și arăta jalnic. Știți cum arăta zona Unirii cu acel pavaj și cu acea deșertăciune, nu aveai un fir de iarbă. Nu e autorizată pentru nu necesită autorizare.

M-a amendat Primăria Capitalei nu pe mine. Nu trebuie să facă și dânșii ceva? Dânșii nu fac pasaje, nu fac termia, nu își rezolvă problemele cu transportul. Nu se achită de sarcini și până la urmă trebuie să facă ceva. Dacă tot trebuie să facă ceva, măcar să îi amendeze pe cei care mai fac”, a mai spus Negoiță.

Edilul Sectorului 3 a dat de înțeles că a purtat mai multe „discuții cu primarul general și cu reprezentanți ai Primăriei Generale care nu doar că au fost înștiințați. Le-am cerut inclusiv acordul”.

Sunt aici pentru a merge la detectorul de minciuni și sper că și dânșii sunt disponibili să meargă la detectorul de minciuni. Știu că supărare mare în zona electoratului lor (...) Nu se avansează cu oameni care nu știu să facă altceva decât frânări. Societatea are nevoie și de frânari, dar și în anumite situații avem nevoie de motoare care să tragă căruța.

Nu e nevoie (de autorizare), că am plantat copaci și au pus iarbă și arbuști. O să vedeți cum să fie zona aia dintr-un deșert penibil - centrul Bucureștiului - plin de poluare, să punem spații verzi”, a mai afirmat el.

Despre înlocuirea bordurilor în Sectorul 3

Întrebat dacă Primăria Sectorului 3 vrea să investească peste un milion de euro pentru a înlocui bordurile, Negoiță a afirmat că nu este o sumă mare deoarece ”discutăm de zeci de kilometri de străzi și de bulevarde în Sectorul 2”.

”Poate fi. Nu e mult. Discutăm de zeci de kilometri de străzi și de bulevarde în Sectorul 2. Sunt borduri sau prefabricate?

Noi nu le-am schimbat niciodată. Noi acum înlocuim acele borduri cu niște prefabricate. Ne costă ciment, agregate și mână de lucru. Ele sunt produse de Primăria Sector 3 de la nivel de nisip, pietriș, ciment, până se amplasează la fața locului. Sunt făcute de societate și de angajații Primăriei Sector 3.

Când am ajuns eu la Primărie, am găsit acele borduri supraetajate. Văd acum că se fac în anumite sectoare, unde se spunea să nu punem bordură peste bordură. Acum pun la ei în sectoare”, a mai afirmat Negoiță.

Robert Negoiță: ”Avem nevoie de ele pentru că nu s-a inventat altceva fără bordură”

Edilul Sectorului 3 a explicat că înlocuirea bordurilor a fost „cea mai ieftină variantă” printr-o „cămășuială din beton”.

”Sunt borduri cu etaj care nu rezistă mult în timp. S-a atins o mașină de ea, s-a strâmbat și încep să iasă bălării prin ele. Dau un aspect de îmi e jenă să ne viziteze alții.

Am dat al doilea rând. Etajul l-am dat la o parte, iar cea mai ieftină variantă pe care am avut-o opt-nouă-zece ani a fost să venim cu o cămășuială din beton. Betonul e cel mai ieftin material din construcții. E undeva la 300 de lei metrul cub de beton.

Am venit cu o cămașă din beton și am îmbrăcat bordurile vechi. Ca să nu fie gri - poate că n-am gândit bine. Specialiștii mi-au spus că cea mai ieftină variantă să nu fie gri este să pui oxid de fier care e ieftin în betonul normal și el devine o culoare cărămizie. E cea mai ieftină variantă să-l colorezi.

Dat fiind faptul că ele au fost condiții de ploaie, vânt, soare (...) muncitorii ca să fie mai fluid să nu mai iasă segregări - erau certați de mine - au stricat marca de beton. S-au deshidratat pentru că era soare prea puternic. Au fost măcinate de sare și de ger. N-a fost o soluție corectă. Mi-am asumat chestia asta.

Numai cine nu muncește nu greșește. Dar a fost soluție foarte rapidă și foarte ieftină.

Le dăm afară cu totul și astăzi suntem pregătiți. Să arăt analizele de laborator. Chiar corespund prefabricatele astea de cea mai bună calitate. Iată că a trecut iarna. Unele au două-trei ierni trecute peste ele, nu a mișcat nimic. Arată impecabil. Avem nevoie de ele pentru că nu s-a inventat altceva fără bordură”, a concluzionat el.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE