Polițiștii din California, în impas. Au oprit o mașină autonomă, dar nu au avut cui să dea amendă

În California, mașinile fără șofer sunt deja o obișnuință, iar compania de taximetrie Waymo este cea mai cunoscută în acest domeniu. Numai că polițiștii din orașul californian San Bruno au avut impedimente atunci când au oprit o astfel de mașină, pentru o întoarcere ilegală la un semafor și au constatat că nu are șofer. Trebuiau să dea o amendă, dar nu aveau cui. Așa au precizat și agenții respectivi: „Deoarece nu exista un șofer uman, nu s-a putut emite o amendă. Carnetele noastre de amenzi nu au o rubrică pentru robot”.

Iar pentru a fi și mai expliciți, polițiștii au și postat pe rețelele de socializare momentul în care agentul respectiv a oprit mașina autonomă în trafic. Totul s-a întâmplat în timpul unui control de rutină pentru conducere sub influența alcoolului.

Polițiștii din California au oprit o mașină autonomă, dar nu au avut cui să dea amendă

Compania Waymo a afirmat că sistemul de conducere autonomă al companiei, Waymo Driver, „este conceput pentru a respecta regulile de circulație."

„Analizăm această situație și ne angajăm să îmbunătățim siguranța rutieră prin învățarea și experiența noastră continuă”, a precizat poliția din San Bruno, citată de The Guardian.

Anul trecut, guvernatorul Californiei, Gavin Newsom, a promulgat o lege care permite polițiștilor să emită o „notificare de neconformitate” , în cazul în care o mașină fără șofer încalcă regulile de circulație. Numai că legea va intra în vigoare abia în iulie 2026. Regula impune, de asemenea, companiilor să înființeze o linie telefonică de urgență pentru echipele de intervenție rapidă.

Proiectul de lege a fost introdus de către membrul Adunării Legislative Phil Ting, din San Francisco, în urma mai multor incidente care au avut loc în oraș. De exemplu, blocarea traficului de către mașini fără șofer, târârea unui pieton, „interferarea” cu mașinile de pompieri și pătrunderea în locuri în care se intervenea pentru acțiuni de criminalitate.

Conform noii legi, echipele de intervenție rapidă pot chiar să ordone unei companii să retragă vehiculele autonome dintr-o zonă, iar compania are la dispoziție două minute pentru a-și îndruma mașinile să părăsească sau să evite zona respectivă.

„Se lucrează la o legislație care va permite ofițerilor să emită notificări companiei”, a transmis poliția din San Bruno.

Mașinile Waymo, lansate ca proiect în cadrul laboratorului de cercetare Google X, în 2009, funcționează cu ajutorul camerelor și senzorilor. Compania a avut parte de o serie de probleme în trecut, inclusiv retragerea de pe piață a peste 1.200 de vehicule la începutul acestui an, din cauza unei probleme de software care ducea la coliziuni cu diverse bariere, lanțuri, porți și alte opritoare rutiere fixe.

Anul trecut, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier a lansat și o investigație asupra companiei, după primirea a 22 de rapoarte privind vehiculele Waymo care „se comportau în mod eratic” sau care „puteau încălca legile privind siguranța traficului.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE