Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

(P) POLIJobs. ROMAERO, o poveste de succes în industria aeronautică din România

Înființată la 1920, Societatea ROMAERO S.A. este un reper al industriei aeronautice din România. Cu o experiență vastă acumulată din construcția a 9 aeronave cu reacție sub licența British Aircraft Corporation, după modelul mediu curier BAC 1-11, ROMAERO a intrat în rândurile unei elite selecte la nivel global al constructorilor de aeronave cu reacție. Transferul de know-how acumulat în această perioadă s-a realizat până în zilele noastre în activitatea de fabricație aerostructuri și mentenanță aeronave, ROMAERO devenind una dintre cele mai importante companii din industria aeronautică din România, cu parteneri de renume precum Boeing, Airbus, BAe Systems, Bombardier (în prezent Viking) și alții.

ROMAERO S.A. desfășoară trei activități diferite, în aceeași locație, astfel: producție - fabricarea de aerostructuri, întreținere și reparații pentru aeronave de transport civile și militare și cercetare-dezvoltare. Cele trei activități majore sunt total diferite, care nu se integrează, ci se cumulează, în sectoare de activitate relevante pentru Statul Român.

În ceea ce privește activitatea de producție aerospațială, ROMAERO deține o îndelungată experiență în fabricarea de aeronave și componente de aeronave cum ar fi componente structurale, ansamble, piese primare, scule și dispozitive de verificare generală, cât și activități conexe de inspecție și procese  speciale.

VEZI GALERIA
4 imagini

În ceea ce privește activitatea de întreținere și reparații aeronave, ROMAERO este o companie autorizată în conformitate cu (EU)1321/2014, Anexa II Part 145 Secțiunea A și FAR 145  și oferă servicii de inspecție, reparații, întreținere, înlocuire, vopsire, remediere de defecte, upgrading și testare la sol pentru aeronave civile de transport aparținând unor companii aeriene interne și internaționale recunoscute și apreciate.

În domeniul militar, ROMAERO prestează servicii de întreținere/reparații capitale pentru flota de transport a Statului Major al Forțelor Aeriene  (SMFA). Prin H.G. nr. 375/2003, ROMAERO a fost desemnată „Centru Național de Service pentru aeronave C-130 Hercules” și deține Cod  NATO de agent economic guvernamental, iar prin art.15 alin. (3) din Legea 232/2016,  a fost desemnată Centru de Mentenanță pentru aeronavele C 27 J Spartan și aeronavele AN-26/30.

 Diversitatea activităților și expertiza aeronautică

ROMAERO, prin Centrul de Cercetare, Dezvoltare și Inovare în Tehnologii Aerospațiale, desfășoară activități de cercetare și dezvoltare în domeniul proiectării și fabricării structurilor aerospațiale, cu accent pe materiale compozite, precum și procese de producție inovatoare, în vederea dezvoltării de noi tehnologii și produse în programe de cercetare și dezvoltare tehnologică. ROMAERO  a fost implicată în proiecte precum  Clean Sky 2 - RACER – Rapid and Cost Effective Rotorcraft, în cadrul căruia asigură fabricarea fuzelajului central, precum și fabricarea specimenelor de test necesare certificării noului aparat de zbor și Clean Sky 1 BLADE, desfășurat în ROMAERO S.A. până în 2016 și care a avut ca scop reducerea consumului de carburant și a emisiilor nocive de  CO2. Pentru acest proiect s-au produs ansamblele majore ale noii aripi cu curgere laminară, aero-fairing, wing tip pod și transition zone.

După cum se poate observa din descrierea activităților derulate de ROMAERO, absolvenții celor mai multe facultăți tehnice din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București își pot demara și construi o carieră de succes în cadrul companiei. Astfel, inginerii de aeronave specializați în construcții aerospațiale pot lucra fie în activitatea specifică de fabricație aerostructuri, fie în activitatea de întreținere și reparații aeronave civile sau militare; cei specializați în sisteme de propulsie și echipamente și instalații de aviație pot lucra în domeniul întreținerii și reparației aeronavelor civile și militare; inginerii chimiști pot lucra ca specialiști în procesele speciale utilizate în activitatea de fabricație aerostructuri. Un inginer absolvent al Facultății de Electronică și Telecomunicații se poate orienta pentru a-și construi o carieră în domeniul întreținerii și reparației echipamentelor și instalațiilor de aviație – aparatura de bord montată pe aeronave (specialitatea avionics).

Oportunități de carieră pentru absolvenții Politehnicii București

Participarea ROMAERO S.A. la evenimentul POLIJOBS are drept scop identificarea de tineri care doresc o carieră de succes în domeniul aeronautic, iar compania noastră va asigura dezvoltarea profesională a specialiștilor și după angajare, prin organizarea de programe de pregătire de bază și de perfecționare pe tipuri de aeronavă sau pe tip de proces de fabricație, în funcție de cariera aleasă.

Astfel, spre exemplu, ROMAERO oferă oportunitatea și cadrul necesar dezvoltării specialiștilor licențiați conform prevederilor EASA Part 66 categoriile B1, B2 și C, specialiști care desfășoară activitățile de întreținere și reparații aeronave civile.

De asemenea, prin programul Transfer of Technology, Know-How, and Training for C-27J Spartan Aircraft, care se va desfășura în Italia începând cu anul 2024, ROMAERO oferă oportunitatea dezvoltării carierei profesionale în domeniul mentenanței acestui tip de aeronavă care face parte din flota Forțelor Aeriene Române. Condițiile de înscriere în program sunt:

- Cunoașterea limbii engleze la un nivel cel puțin echivalent B1;

- Studii tehnice absolvite - (spre exemplu, absolvent de liceu/colegiu tehnic aeronautic sau absolvent al Facultății de Inginerie Aerospațială sau al altor programe de studii echivalente/cu relevanță în activitatea de întreținere și reparații aeronave.

- Experiență în activitatea de întreținere și reparații aeronave civile și/sau militare- constituie avantaj.

Cum arată jobul și angajatul viitorului în domeniul/industria în care ROMAERO activează?

Industria aeronautică este într-o continuă schimbare care presupune automatizarea de procese și operații în scopul limitării implicării operatorului uman în execuția propriu-zisă de operații și lucrări, în scopul creșterii condițiilor de siguranță. Odată cu creșterea automatizării și a digitalizării, scad șansele ca erorile cauzate de factorul uman să se producă. Din acest motiv se impune retehnologizarea industriei aeronautice pentru a produce la standardele impuse de reglementările aeronautice, dar și instruirea operatorilor astfel încât să asimileze noile proceduri de lucru specifice. Angajatul viitorului în industria aeronautică face parte dintr-un sistem bine pus la punct în care elementele precum echipamentele de lucru, procedurile, mediul în care își desfășoară activitatea interacționează între ele, el fiind capabil să proiecteze funcționarea sistemului astfel încât să nu se producă erori care ar putea afecta siguranța aeronavei. Angajatul viitorului în industria aeronautică este competent, cu un nivel de instruire adecvat și conștientizează faptul că acțiunile sale pot avea consecințe grave asupra siguranței aeronavei, astfel că își desfășoară activitatea cu un grad ridicat de responsabilitate.

Care este perspectiva companiei asupra modului în care tehnologia schimbă piața muncii din România?

Instituțiile de învățământ trebuie să se alinieze la schimbările tehnologice prin adaptarea programelor de învățământ la cerințele industriei aeronautice și implicit ale operatorilor economici,  pentru ca piața muncii din România să nu devină săracă în ceea ce privește forța de muncă înalt calificată. Din acest motiv, colaborarea strânsă dintre instituțiile de învățământ și operatorii economici în ceea ce privește subiectele de instruire abordate, organizarea de vizite tehnice și programe de practică la sediul companiilor din domeniu sunt oportune și asigură cadrul formării de adevărați specialiști, iar ROMAERO are toată deschiderea, așa cum a dovedit-o an de an, pentru astfel de colaborări. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE