Învățământul dual, extins la Universitatea Politehnica din București

Universitatea Politehnica din București extinde învățământul dual. Este vorba despre un model inovativ care combină teoria cu practica, oferindu-le studenților oportunitatea de a învăța direct în companii de top din domenii cheie.

Model inovativ care combină teoria cu practica

Programele de studiu sunt special concepute pentru a forma profesioniști pregătiți să răspundă cerințelor pieței muncii. Pentru anul universitar 2025-2026, înscrierile pentru Facultățile de Energetică, Transporturi și Inginerie Industrială și Robotică s-au deschis și se încheie pe 15 septembrie.

Candidații pot aplica online pe platforma oficială admitere.pub.ro. Mai multe detalii despre burse, companiile partenere și programul de studiu sunt disponibile pe site-ul Universității Politehnica București.

Candidații pot aplica online

Horia Necula, prorector UPB: „Vorbim despre o formă nouă de învățământ pentru învățământul superior, pentru că el a apărut ca urmare a implementării noii legi a educației învățământului superior din 2023. O formă de învățământ superior care, cum ați menționat, se numește dual, care reprezintă practic o punte între teorie și practică, între universitate și piața muncii, pentru că ne referim de foarte multe ori la adaptarea programelor de studii la piața muncii.

Practic, ceea ce oferă Politehnica în prezent, prin cele trei facultăți pe care le-ați menționat dumneavoastră, sunt programe de studii în format dual, deci în parteneriat cu mediul economic, pentru domenii, spun eu, relevante astăzi pe piața muncii, cum ar fi în zona de energie, zona surselor regenerabile de energie. În zona de transporturi vorbim despre tot ceea ce înseamnă transporturile inteligente și în zona de inginerie industrială și robotică, construcția de mașini, dar cea robotizată și care implică utilizarea mijloacelor digitale în procesul de fabricație.

Este momentul ca angajatorii să fie alături de noi și am găsit parteneriate în acest sens, pentru că acest învățământ înseamnă că 50% din activitatea didactică se desfășoară în și cu suportul mediului economic”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE