Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

VIDEO. Noile tramvaie Imperio nu pot circula în parametri normali din cauza stațiilor nereabilitate

După aproape o jumătate de an în care au stat închise în depouri, noile tramvaie de la Astra Arad au început să circule în București. Nici bine nu au fost inaugurate, că garniturile au avut de-a face cu primul test de rezistență, infrastructura defectuoasă a Capitalei.

Noile tramvaie sunt singurele noi cumpărate de Primăria Capitalei, în ultimii 33 de ani. De aici și problema unelor stații care nu au mai fost reabilitate tot de atunci. Pentru că noile tramvaie sunt mai joase decât peronul stațiilor, în unele locuri ușile nu s-au mai putut închide automat, fiind nevoie de intervenția vatmanului care a coborât și a împins manual ușile. O altă problemă este și cea a lungimii garniturilor, care sunt mult mai mari decât peroanele stațiilor, iar oamenii s-au văzut nevoiți să coboare din tramvai în plină stradă.

Garniturile Astra Arad au 36 de metri lungime, cu mult mai mult decât cele vechi, aflate acum în circulație, care au maxim 27 de metri. Această problemă a fost ridicată de STB încă de la semnarea contractului, care s-a angajat să întocmească procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, cu bani de la bugetul Primăriei Capitalei.

Proiectul de modernizare a celor 14 peroane de pe linia tramvaiului 41 are o valoare de aproximativ 4.500.000 lei fără TVA și presupune adaptarea refugiilor la noile tramvaie Imperio produse de Astra Vagoane. Termenul lucrărilor ar fost în ianuarie, însă rutele au fost inagurate oricum, lucrările de reabilitare fiind sistate temporar.

Investițiile, estimate la 1 miliard de euro

Investiţiile sunt estimate la 1 miliard de euro, bani europeni sau nerambursabili atraşi pentru Bucureşti, a declarat Nicușor Dan la inaugurarea tramvaielor.

„Am încercat în anii aceştia să ne concentrăm pe lucrurile importante, 200 de milioane de euro aceste tramvaie, 500 de milioane de euro pentru care am lansat achiziţia - modernizarea liniilor de tramvai, 200 de milioane de euro investiţii în reţeaua de termie, pentru care am atribuit deja şi s-a început proiectarea şi din primăvară o să vedeţi lucrările, 50 de milioane de euro autobuze electrice, 50 de milioane de euro troleibuze. Asta înseamnă 1 miliard de euro bani europeni sau nerambursabili pe care îi atragem prima oară pentru Bucureşti şi asta cred că trebuie să facă primarul”, a arătat Nicuşor Dan

Nicuşor Dan, la inaugurarea tramvaielor: „Este un moment de bucurie pentru Bucureşti”

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a făcut o scurtă călătorie cu unul dintre cele 15 tramvaie noi ce au fost puse în circulaţie, sâmbătă, pe linia 41 din Bucureşti.

"Este un moment de bucurie pentru Bucureşti, primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad. În afară de cele 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, bani europeni, ca tramvaiele, 100 de troleibuze, bani din fondul de mediu. De asemenea, o să lansăm curând achiziţia pentru 22 de troleibuze, pentru care ne-a fost acceptată finanţare prin PNRR şi, de asemenea, am mai depus şi solicitări, dar suntem în competiţie cu alte localităţi, pentru alte 44 de alte tramvaie şi solicitare de finanţare pentru 150 de alte autobuze", a afirmat Nicuşor Dan.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE