Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Modă din fructe. O companie din Kenya crează articole vestimentare din lăstari de ananas

Încălțăminte și genți din lăstari de ananas. Este ideea unei companii inovatoare din Kenya care își propune să reducă emisiile de carbon prin crearea de articole de modă sustenabile. Estimările arată că țara africană a produs peste 247 de mii de tone de ananas doar în 2021. Deci, și deșeurile sunt pe măsură.

Cât costă o pereche de pantofi din lăstari de ananas

O pereche de pantofi este realizată din aproximativ 16 lăstari de ananas și costă 42 de dolari.

Olivia Awuor, CEO și co-fondator al Pine Kazi: "Pine Kazi este o afacere socială nouă și inovatoare care reciclează lăstarii de ananas într-un material textil biodegradabil, prietenos cu mediul înconjurător. Noi folosim aceste materiale textile pentru a realiza produse de modă ecologice, cum ar fi pantofi și genți, creând în același timp locuri de muncă semnificative și durabile pentru grupurile vulnerabile din comunitate."

James Kinuthia, cultivator de ananas: "În trecut, ardeam, aruncam sau replantam lăstarii de ananas. Apoi am întâlnit această companie numită Pine Kazi. Le vindem un lăstar cu 15 șilingi kenyeni fiecare (0,09 dolari)."

Estimările arată că țara africană are o fixație pentru articolele de modă "fast fashion". Biroul de statistică din Kenya arată că anul trecut țara a importat îmbrăcăminte second hand cu 30% mai mult față de 2022. Activiștii spun că aceste haine ajung în depozitele de deșeuri și în apă și afectează puternic ecosistemul.

Betterman Simidi, fondatorul ONG-ului Clean up Kenya: "Vedem inovațiile care apar, în care se folosesc materiale sustenabile, cum ar fi, companiile care folosesc ananas, deșeuri de ananas, pentru a putea produce fibre care pot fi folosite în realizarea articolelor vestimenaree. Aceste inovații sunt importante și trebuie să le încurajăm."

În Kenya, aproximativ 766 de milioane de tone de lăstari de ananas sunt arse sau descompuse chimic după recoltare în fiecare an. Compania își propune să reducă emisiile de carbon și metan și să rezolve această problemă și la scară globală.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE