Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mersul trenurilor, inamicul vacanțelor. CFR anunță limitări de viteză din cauza temperaturilor de peste 50 de grade la nivelul șinei

Pasagerii trenurilor CFR se plâng de lipsa aerului condiționat în vagoane și de întârzierile repetate cauzate de restricțiile de circulație. Din cauza timpului pierdut în gările din țară, unii dintre români au renunțat la vacanță. Din ultimele cifre ale companiei de cale ferată reiese că întârzierile trenurilor de călători au crescut în 2022 cu aproape un milion de minute, față de anul precedent.

Din primele zile caniculare ale acestei veri a început un val de postări pe rețelele sociale despre condițiile de călătorie cu trenurile CFR. Pasagerii sunt revoltați pentru lipsa aerului condiționat din garnituri, dar și pentru multele minute de întârziere.

Este și cazul Mihaelei, profesoară la două școli generale din județul Giurgiu. Așa cum face în fiecare vacanță de vară, s-a hotărât și anul acesta să organizeze excursii în țară cu elevii ei. Doar că de data aceasta, experiența cu trenul nu a fost cea mai plăcută.

Mihaela Murgoci, profesor: Eu am plecat la Timișoara cu 9 copii, pentru că e capitală culturală europeană. La dus am luat vagon de dormit și nu am avut o perioadă aer condiționat. Pe drum și-a dat drumul cumva, dar era foarte slab. Am stat cu geamurile deschise și s-a mai echilibrat un pic, asta pentru că am călătorit noaptea. S-au plâns un pic, adevărul e că acel vagon de dormit cred ca are o vârstă destul de înaintată. Cred că așa călătoream și acum 20 de ani.

Raluca este o altă pasageră nemulțumită de experiența cu CFR Călători. În weekend și-a dorit să dea o fugă până la mare, așa că a luat bilet de tren la primele ore ale dimineții, ca să câștige cât mai mult timp pe plajă. Doar că planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din Gara de Nord.

Raluca Bogdănescu, călător: Am mers în gară la ora 4, am stat până la 4 jumate. Mi-a arătat acolo pe ecran că are întârziere jumătate de oră trenul și după ce a trecut jumătate de oră, cu fiecare 10 minute care treceau arătau în plus încă 10 minute și încă 10 minute. Până la urmă, a ajuns trenul în gară, iar în acel moment am intrat în vagon, era foarte cald, extraordinar de cald, nu mergea aerul condiționat

În încercarea de a-și salva totuși călătoria, Raluca a vrut să ia un alt tren spre Constanța, care urma să plece cu o oră mai târziu decât cel pentru care avea bilet. Ar fi vrut să schimbe tichetul, doar că nu s-a putut.

Raluca Bogdănescu, călător: M-am dus în final la casă, să-mi-l schimbe. Era 6 și 20 și mi-a zis că nu poate în 10 minute să mi-l schimbe. Până la urmă, am zis că plec așa și vedem, plătesc un alt bilet în tren și măcar ajung la destinație. Când am ajuns în tren am auzit un grup care vorbea și ziceau că și trenul ăsta are întârziere. Am zis că eu nu mai stau așa, voi face cerere să mi se returneze banii și aia a fost, am rămas în București.

Până la această oră, reprezentanții companiei nu au răspuns solicitării Euronews, pentru a explica aceste situații. Potrivit ultimului raport de activitate al CFR, întârzierile trenurilor de călători au înregistrat o creștere de la 3,4 milioane de minute în 2021 la 4.3 milioane de minute în 2022. Același raport arată că viteza trenurilor de călători a fost puțin sub 45 de km/h în 2021.

Limitări de viteză pe 13 intervale de cale ferată - temperaturi de peste 50 de grade la nivelul șinei

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a transmis luni că traficul feroviar pe 13 intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov se desfășoară în condiții speciale, cu limitarea vitezei de circulație a trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul șinei, această măsură fiind necesară pentru circulația trenurilor în condiții de siguranță.

În intervalele orare în care temperatura șinei pe anumite intervale de stații depășește 50 de grade se va reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.

Pe raza Regionalelor Galați, Constanța și Craiova circulația feroviară se desfășoară în condiții normale, fără limitări de viteză, însă pe raza Regionalelor București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov se circulă în condiții speciale, din cauza temperaturilor ridicate de 50 de grade Celsius înregistrate la nivelul șinei, pe următoarele intervale CF:

Regionala CF București:

→ București Sud - PO Valea Roșie

→ Giurgiu Nord - Giurgiu

→ Chiajna - Vârteju (fir I)

Regionala CF Timișoara:

→ Timișora Nord - Timișoara Est

→ Caransebeș - Reșița Nord

→ Căvăran - Caransebeș

→ Sântana - Gurahonț

Regionala CF Cluj:

→ Valea Florilor - Cojocna

→ Oradea - Oradea Vest

→ Oradea - Episcopia Bihor - Carei

→ Aleșd - Oradea

Regionala CF Iași:

→ Tecuci - Buhăiești

→ Nicolina - Buhăești

Totodată, CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE