Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mai mulți clienți ING s-au plâns că banca le-a dublat plățile. Aproape 180.000 de tranzacții au fost taxate de două ori

Mai mulți clienți ING s-au trezit fără bani pe card după ce au făcut cumpărături online. Banca le-a dublat tranzacțiile și le-a înapoiat sumele retrase după o zi, în urma valului de reclamații. Ar fi vorba de 172 de mii de tranzacții dublate. Reprezentanții băncii au declarat, pentru Euronews, că ING nu are nici o vină pentru situația creată și că o altă bancă acceptatoare de plăți ar fi dublat sumele achitate. Nu este prima dată când clienții băncii pățesc acest lucru. 

Unul dintre clienții păgubiți de bancă este tânăra din imagini care ne-a rugat să-i protejăm identitatea. O să îi spunem Ana.  Ea ne-a povestit cum a descoperit că a rămas fără bani pe card după ce a cumpărat online două bilete la concertul lui Goran Bregovic. 

Ana, client ING Bank România: ”În data de 31 iulie am cumpărat bilete pentru un concert, plătind în jur de 1.700 lei online. Le-am achiziționat cu cardul ING și lucrurile păreau ok. În data de 2 august, dimineață, făcând o interogare de sold, întâmplător mai intru pe aplicație din când în când se mai fac diverse verificări. Am văzut că am cardul pe minus. Sumele pentru concert fuseseră debitate încă o dată fără să mi se ceară acordu, astfel încât aveam cardul cu -900 și ceva.”

Tranzacțiile se văd clar și în aplicația pe care o folosește Ana.  

Ana, client ING Bank România: ”M-am dus repede la bancă să văd ce se întâmplă, că e un ghișeu lângă mine. Fetele au fost foarte drăguțe, mi-au spus că sunt la curent, știu ce s-a întâmplat, au fost dublate în jur de 172.000 de tranzacții. S-a remediat însă pe 3 august au intrat banii. Mă rog, eu ieri am folosit alt card, poate că altcineva n-a avut această posibilitate.” 

În situația Anei sunt mulți clienți. Mai multe persoane s-au plâns pe pagina oficială de Facebook a băncii și au cerut remedierea situației. De exemplu, o altă clientă se plânge de faptul că a dorit să-și cumpere bilete de avion, iar banca i-a autorizat plata de patru ori. 

Un alt client susține că banca l-a lăsat fără bani și dator, fiindcă soldul contului este negativ. Sunt și clienți care spun că plățile au fost dublate și pentru tranzacțiile pe care le-au făcut fizic. 

La solicitarea Euronews, ING Bank România susține că vina pentru această problemă nu îi aparține. Problemele au fost cauzate de către o altă bancă acceptatoare de plăți. Reprezentanții instituției bancare susțin că au oferit tot suportul clienților afectați și că joi toți au primit banii înapoi. 

Nu este prima dată când clienții acestei bănci rămân fără bani pe card. La ultimul incident de acest gen, 200.000 de clienți s-au trezit cu tranzacțiile dublate. Banca a fost amendată de Autoritatea pentru protecția datelor personale cu 80.000 de euro, pentru că nu și-a asigurat sistemele IT ca să nu fie posibile dublarea plăților.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE