Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ivy Park, parteneriatul dintre Beyonce și Adidas, a ajuns la final

Ivy Park - parteneriatul dintre Adidas și Beyonce – a ajuns la final. Decizia vine în urma scăderii vânzărilor.

Colecțiile unisex din colaborarea dintre vedetă și compania germană au inclus articole sportive, sneakerși și costume de baie.

Parteneriatul a început în 2019, când Adidas a decis să o aducă la bord pe Beyonce, după succesul de pe atunci al liniei Yeezy – colaborarea brandului sportiv cu Kanye West. Anterior, Ivy Park era linia de îmbrăcăminte a artistei cu un retailer de fast fashion britanic. Contractul, cu durata de patru ani, urmează să se termine la sfârșitul anului, după ce ambele părți au decis să meargă pe drumuri separate.

Ivy Park nu le-a oferit nemților ceea ce au sperat – ba chiar, i-a costat mult. Doar în ultimul an, vânzările au scăzut cu 50% - linia a făcut un profit de doar 40 de milioane de dolari în 2022 – cu mult sub așteptările celor de la Adidas care erau de 250 de milioane, conform The Walll Street Journal. Bursa zvonurilor spune ar fi existat și ceva neînțelegeri pe partea de creație.

Dar Beyonce nu a pierdut nimic, dimpotrivă: știrea despărțirii vine chiar după ce artista a anunțat că va colabora cu Olivier Rousteing pentru o colecție haute couture pentru casa de modă Balmain. Hainele vor fi inspirate de ultimul ei album: Renaissance și fiecare piesă, 16 în total, va reprezenta o piesă de pe noul album.

Adidas, de cealaltă parte, se luptă să supraviețuiască după încetarea parteneriatului cu Kanye West din octombrie anul trecut, care i-a lăsat pe nemți cu produse în valoare de jumătate de miliard de dolari pe care nu au cum să le vândă. Decizia de încetare a parteneriatului a venit după acuzațiile rasiste și antisemite ale rapperului american. Din acestă cauză, în 2022 Adidas a raportat pierderi de 513 milioane de euro.

„2023 va fi un an de tranziție, care ne va ajuta sa redevenim o companie profitabila”, a declarat CEO-ul companiei în februarie. Iar Adidas pare decisă să continue cu parteneriatele cu vedete – ultimul ambasador al brandului este Jenna Ortega – vedeta serialului Wednesday.

La sfârșit, vă spun și de unde provine numele de Ivy Park – Ivy vine de la fetița cea mare a artistei, pe care o cheamă Blue Ivy Carter, iar Park de la un parc din Huston unde Beyonce făcea sport. Pentru mai multe subiecte, eu vă aștept pe canalul nostru de TY Euronews România, Tik Tok și Instagram.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE