Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Generația Z militează pentru sustenabilitate. Tinerii preferă să poarte haine second-hand

Piața articolelor de îmbrăcăminte second-hand este în creștere. Un studiu de peste Ocean estimează că, până în 2027, valoarea acesteia se va tripla. Motivul este Generația Z, care preferă hainele la mâna a doua și militează pentru sustenabilitate.

Dacă odinioară hainele second hand erau asociate cu sărăcia, astăzi au ajuns în avangarda industriei de modă prin noul sens atribuit de instrument împotriva încălzirii globale. Mai exact: Noua generație își dorește să protejeze planeta – iar hainele sunt o armă importantă. Mai mult decât orice alt segment al populației, aceștia fac alegeri prietenoase cu mediul: de la mașini, la îmbrăcăminte și mâncare. Forbes ne spune că generația Z este dispusă să plătească cu 10% mai mult pentru un produs care este „verde” - factorul cel mai important în decizia de cumpărare. Dacă generațiile trecute își doreau haine de brand, tinerii pun preț mai mare pe sustenabilitate, iar acest lucru se reflectă și în cifrele de afaceri.

Piața articolelor vestimentare la mâna a doua valora, în 2021, 96 de miliarde de dolari, iar în 2027 se estimează că va ajunge la 350 de miliarde, dintre care 38 de miliarde ar urma să provină strict de pe platformele online de resell. Iar tinerii știu clar după ce să se uite: cele mai căutate branduri sunt Patagonia, Lululemon și The North Face.

Iar membrii generației Z nu se opresc aici: ei le cer brandurilor să vină cu soluții sustenabile și cu opțiunea de a cumpăra direct de pe site-ul sau din magazinul companiei haine la mâna a doua.

Asta pentru că tinerii sunt mai conștienți decât generațiile trecute de impactul negativ al industriei modei asupra planetei. 10% din totalul dioxidului de carbon emis anual este cauzat de producția hainelor – mai mult decât zborurile internaționale și transporturile la un loc, conform Programului de Mediu al Națiunilor Unite. De asemenea, generează o cincime din totalul de 300 de milioane de tone de plastic produse în fiecare an la nivel mondial.

Generația Z dorește să stopeze, sau măcar să stagneze, aceste numere, iar idolii lor îi îndeamnă spre acestă direcție. V-am vorbit deja aici, la Hype, despre Billie Eilish care, pe covorul roșu, a purtat o rochie Gucci făcută strict din materiale reciclate. Bella Hadid este cunoscută pentru alegerea pieselor vintage, iar Rihanna allege piese din materiale sustanabile ori de câte ori are ocazia.

Sustenabilitatea a devenit așadar un factor extrem de important în decizia de cumpărare. Dar ce trebuie luat în calul este și faptul că noi, cu toții, cumpărăm mai mult ca niciodată, secondhand sau nu. Iar problema supraproducției rămâne.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE