Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

#feelalive, noul concept de promovare a turismului din România. Experții cred că materialul va fi ineficient

România vine în fața turiștilor străini cu un nou concept promovare. Un clip susținut de hashtagul #feel alive ce surprinde imagini spectaculoase din toată țara. Experții în comunicare nu sunt impresionați și cred că materialul are o adresare mult prea generală, deci ineficientă în atragerea anumitor tipologii de turiști străini. Mai mult, clipul are și o greșeală de exprimare în limba engleză.

Materialul video are aproape cinci minute, este creat pe muzica celor de la Subcarpați și are un concept bazat pe hashtagul #feelalive. Clipul fost prezentat la Târgul de Turism de la Londra, care a avut loc chiar în aceasta săptămână, unde ministerul Turismului a cheltuit peste 170.000 euro. La târg au fost prezentate tradițiile românești și diverse meșteșuguri, inclusiv încondeierea ouălor de Paști.

Daniel-Constantin Cadariu – ministrul Turismului: „Trebuie să recunosc că am avut emoții, pentru că se știe, pentru că am anulat participarea la două dintre târguri, până în momentul în care împreună cu cei din Consiliul de Brand turistic național nu am convenit la o formă nouă de prezentare. Din perspectivă strict personală, modul de prezentare mie mi-a plăcut.”

De altfel, filmul de promovare adună la un loc majoritatea punctelor de atracție: orașe, mănăstiri, natură, tradiții – toate într-un singur videoclip, lucru care nu este tocmai un punct forte pentru o strategie de promovare, spun experții.

Cristian China-Birta – expert în marketing și comunicare: „Marketingul înseamnă că eu ca brand mă duc către o anumita categorie de consumator. Când ai făcut shaormica aia cu de toate pentru toți, mergi la pescuit la o baltă foarte-foarte mare.  Un marketing adevărat ar trebui făcut nu cu un singur film, ci cu 20-30-50 de filmulețe pentru fiecare categorie în parte. Dacă targetam englezii care vin la noi să bea bere, că berea e ieftină, ce treabă are el cu istoria, dacii, romanii și pădurile. Asta-i ideea. Du-te vezi ce vrea categoria fiecare de turism și fă-i un film în care îi arăți – noi avem ce vrei tu!“

Clipul de promovare are și o greșeală de exprimare în limba engleză

I-am arătat filmul și unei profesoare de engleză din noua Zeelandă care predă în București. A avut o obiecție la formularea în engleză a unui mesaj din material.

Michelle Gourley: „Ce aș schimba aici este fraza care spune ,,Reconectează-te cu natura (reconnect with THE nature). Trebuie scos acel “The” pentru că următoarea parte este reconectează-te cu tine însuți (reconnect with yourself)“.

Specialiștii în turism spun că singura soluție pentru o bună promovare a țării noastre în străinătate este un brand de țară puternic și coerent.

Cristian Pitulice – consultant în turism: „Gândiți-vă că avem acel logo al României, acel Grâușor cu frunză, frumos care are un background de festival, ceea ce nu este ok. Un brand de țară contemporan și modern și coerent - fără așa ceva noi nu avem nicio șansă să dăm înainte, deci asta ne trebuie extraordinar de repede.”

Următoarele târguri de profil la care va participa țara noastră sunt la Varșovia și Barcelona. În primele 8 luni ale lunii, numărul turiștilor care au vizitat țara noastră a crescut cu 16% , comparativ cu anul trecut, an în care încă existau restricții de călătorie.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE