Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Explozia de la Călimănești. Reacția proiectantului autostrăzii A7 Focșani - Bacău

O explozie puternică la o magistrală de gaz de la Călimănești a făcut patru victime și cinci răniți, pe șantierul Autostrăzii Moldovei A7. Între timp, au început câteva investigații pentru a fi aflate cauzele producerii exploziei. Inclusiv Inspecția Muncii a deschis o anchetă. Se cercetează dacă au fost respectate toate indicațiile, iar acum a venit și reacția proiectantului Autostrăzii, Consitrans.

Reacția proiectantului autostrăzii A7 Focșani - Bacău

"Din punct de vedere al proiectantului, traseul era identificat și, deci, cunoscut, marcat pe planșe încă de la faza de licitație", a precizat Eduard Hanganu, președinte al Consitrans, citat de Economica.net.

Reprezentanții Transgaz susțin că au identificat o greșeală, iar constructorul UMB nu avea voie să facă un șantier la mai puțin de 20 de metri de conductă.

"În fiecare zi, avem echipe de la sectorul Tecuci în teren, care verifică conducta. Conform avizului nostru de principiu care a fost dat la demararea proiectului, au fost stipulate o sumedenie de articole privind ceea ce trebuie făcut în zonele de protecţie a conductei magistralei. Lucru care nu s-a întâmplat. Nu au fost respectate condiţiile din avizul emis de Transgaz la începerea proiectului", a declarat Cristian Schmidt, conform Agerpres.

Potrivit CNAIR, studiul de fezabilitate pentru lotul 1 al Autostrăzii Focșani-Bacău a fost realizat de firma SC Consitrans SRL București, iar indicatorii tehnico- economici au fost aprobați prin HG nr.903/ 13.07.2022. De asemenea, documentația tehnică pentru autorizația de construire a fost realizată tot de SC Consitrans SRL, iar firma a obținut două avize favorabile din partea Transgaz.

Directorul adjunct al Transgaz Zona Est a mai precizat că atât adâncimea la care este amplasată conducta în zonă, cât şi presiunea sub care era ţinută conducta la momentul exploziei sunt conforme normelor în vigoare.

Prefectul județului Vrancea a făcut și el acuzații. Nicuşor Halici susține că adâncimea la care este amplasată magistrala de gaze nu ar fi fost cea corespunzătoare.

Constructorul lotului 1 al Autostrăzii Moldova este Spedition UMB, companie deţinută de Dorinel Umbrărescu. Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) au anunțat că au precizat că firma Spedition UMB, care construiește tronsonul, ”nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii”.

Firma lui Dorinel Umbrărescu a câștigat licitaţia pe toate cele trei loturi ale autostrăzii A7, de la Focşani la Bacău, adică un tronson de aproape 95 de kilometri.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE