Autoritățile ar trebui să ofere micilor întreprinzători resurse și informații accesibile și ușor de înțeles, care să vina în sprijinul lor. Este opinia specialistului în fiscalitate Alexandru Anghel.
Acesta mai spune că instituția ANAF ar trebui centralizată, astfel încât timpul de răspuns la problemele și solicitările oamenilor să fie operativ.
„Da, cred că totul începe prin simplu fapt de a avea canalele deschise prin care contribuabilii să poată să pună întrebări, să le răspundă clar. Resurse care sunt făcute pe limba contribuabililor.
O reducere a complexității sistemului de taxare. Citeam recent despre Argentina ca trece printr-o reformă fiscală, că a redus cu 90% tipologia de taxe, nu înseamnă că a scăzut taxele, dar pur și simplu sunt mai ușor de înțeles.
Și să înțeleagă antreprenorii cât trebuie să plătească, când trebuie să plătească, cum poate să facă economii și ANAF să fie acolo. Ca dacă ai o întrebare pe ce pui o întrebare pe mail, pui întrebare prin canalele oficiale, scopul e să primești un răspuns într-un timp util. Astăzi, mulți din clienții noștri să plâng că și în termenul de 30 de zile ANAF nu răspunde.
Din păcate, ANAF nu este o instituție, sunt 250 de unități teritoriale. Unii răspund într-o zi-două pentru că sunt relaxați, au oameni suficienți, sunt în localități micuțe și la București probabil n-ajungi nici în șase luni de zile.”, a declarat Alexandru Anghel.