Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Comisia Europeană: WhatsApp trebuie să informeze mai bine utilizatorii în legătură cu datele personale

Reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) şi Comisia Europeană au transmis miercuri o nouă scrisoare către WhatsApp, prin care aplicaţia trebuie să ia măsuri pentru a înlătura preocupările legate de actualizările privind condiţiile sale de furnizare a serviciilor şi politica de confidenţialitate şi să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri, relatează Agerpres.

WhatsApp trebuie să arate modul în care intenţionează să comunice actualizările viitoare ale condiţiilor sale de utilizare. De asemenea, compania trebuie să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înţelege cu uşurinţă implicaţiile actualizărilor şi să poată decide, în mod liber, dacă doresc să utilizeze în continuare aplicația.

De asemenea, companiei i se solicită să clarifice dacă obţine venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

Compania are un termen limită de o lună

O primă scrisoare a fost trimisă în ianuarie, deoarece mai multe actualizări ale condiţiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informaţiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicaţie sau al serviciului său de asistenţă.

Cu toate acestea, informaţiile sunt furnizate de aplicație într-un mod insistent şi sunt considerate insuficiente şi derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziţie o lună pentru a le demonstra autorităţilor de protecţie a consumatorilor că practicile sale respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.

"WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înţeleg ceea ce acceptă şi modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aştept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii şi drepturile lor fundamentale", a declarat Didier Reynders, comisarul pentru Justiţie.

Comisia a publicat recent un document care prezintă o imagine de ansamblu a acţiunilor anterioare ale acestei reţele, cuprinzând o analiză prospectivă a tendinţelor pieţei care afectează drepturile consumatorilor şi asupra căruia reţeaua CPC îşi va concentra activităţile în următorii doi ani.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE