Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Bucureștiul, în topul mondial al aglomerației în trafic. Nicușor Dan: Traficul vine din faptul că de 20 de ani orașul se dezvoltă haotic

Bucureștiul s-a clasat pe locul 8 în topul celor mai aglomerate orașe din lume, potrivit indexului anual realizat de producătorul de sisteme GPS Tomtom. În Europa, țara noastră s-a situat pe locul 4.

În 2023, bucureștenii au pierdut în trafic 150 de ore în plus din cauza aglomerației, viteza medie de deplasare la ora de vârf fiind de circa 17 km/oră.

Primarul Capitalei Nicușor Dan susține că traficul din București este generat în cea mai mare parte din cauza construirii haotice a blocurilor.

”Pe partea de îmbunătățire a traficului progresele semnificative sunt pe transport public unde avem o creștere din 2021 în 2022 de 25%, din 2022 în 2023 încă 10%, vorbim de numărul de oameni care au plătit abonament.

Pe trafic este un lucru bun că nu am regresat și aveam toate șansele să regresăm. De unde vine exact traficul? Din faptul că de 20 de ani orașul se dezvoltă haotic.

Se aruncă blocuri peste tot, care au o densitate mult mai mare decât cartierele comuniste care sunt departe de standardele de urbanism, care nu au nici o preocupare pentru școală, grădiniță, un minim de utilități sanitare și atunci vedem diferența de o zi cu școală și cu o zi fără școală. Acesta este un aspect și am consumat multă energie pentru a stopa acest mod nociv de dezvoltare a Bucureștiului.

Din păcate am avut întârzieri pe semaforizarea inteligentă, adică abia acum după un an de contestații și după ce o să aprobăm bugetul va fi studiul de fezabilitate și până o să avem semafoarele o să mai dureze, progresiv un an, doi ani, am avut întârzieri și în taxarea parcării, am avut întârzieri și pe liniile unice pe care voiam să le facem.

Pe metroul de suprfață, am mers cu trenul, cu cei de la CFR și cu oameni din minister, pe zona din SUD nu se poate circula în mod economic, starea șinei impune o viteză așa de mică că nu se poate, lumea nu se urcă în trenul acesta, rămâne doar partea de Nord, Gara de Vest - Gara de Nord; Gara de Nord-Gara Obor, segmentul acesta e interesant pentru că trece prin Pipera. Pentru modernizarea întregii rețele din București, dar și pentru rectificarea zonei din Nord, CFR are studiu de fezabilitate, început acum un an și jumătate și durează doi ani.

Pentru parcări: Sunt 20.000 de parcări, în zona centrală, estimativ ele trebuie să fie 90.000.”, a spus Nicușor Dan.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE