Curtea de Conturi a depistat nereguli neobișnuite în timpul auditului de la CFR. Compania de stat a rămas fără nu mai puțin de 73 de vagoane după ce au fost furate. Tot CFR a pierdut peste 100 de kilometri de cale ferată după un proces de executare silită.
Audit CFR: Vagoane furate și linii pierdute la proces
Sunt mai multe situații bizare pe care echipa de audit a Curții de Conturi le-a descoperit în timpul controlului făcut la CFR. Pe de o parte, echipa de audit a descoperit că lipsesc din teren 73 de vagoane care apar totuși în inventarul companiei de stat. Reprezentanții CFR susțin că vagoanele ar fi fost furate de-a lungul timpului și au existat și plângeri depuse la poliție, în speranța că vagoanele vor fi recuperate.
Totodată, subliniază cei de la Curtea de Conturi, CFR încă nu a recuperat o porțiune de cale ferată lungă de peste 140 de km pe care a pierdut-o după ce compania a fost executată silit de către o companie privată. În acest caz a existat un proces la Înalta Curte de Casație și Justiție, iar judecătorii au stabilit atunci că acea porțiune de cale ferată, deși este în domeniul public, este considerată totuși un bun mobil pentru că - cel puțin în teorie - ar putea fi ridicată și mutată, astfel că a ajuns în patrimoniul societății private.
Curtea de Conturi susține că CFR ar avea la dispoziție în continuare proceduri extrajudiciare prin care ar putea recupera bucata de cale ferată. Mai exact, totul stă într-o Hotărâre de Guvern care să ducă la exproprierea proprietarului privat de acea porțiune de cale ferată.