Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ana-Maria Rusu, profesoară din Focșani, printre cei mai buni 50 dascăli din lume: „Lucrul cu copiii este o muncă vie. Mi-e drag să vin în fața lor”

Ana-Maria Rusu, profesoara din Vrancea care a fost selectată în Top 50 profesori din lume la Global Teacher Prize 2023, a vorbit la Euronews România despre ce înseamnă această selecție atât de importantă pentru ea, pentru elevii ei și pentru România.

Absolventă de Conservator, Ana-Maria Rusu predă muzică la Colegiul „Unirea“ și la Școala Gimnazială Nr 5 din Focșani. Datorită felului ei de a fi și de a preda, datorită dedicării ei, profesoara a fost selectată în acest top, văzut ca o recunoaștere la nivel global a muncii pe care un dascăl o depune.

Ana-Maria Rusu: „Suntem în etapa în care au fost selectați în urma aplicațiilor – au fost peste 7.000 de profesori care au aplicat – și au fost aleși 50. Urmează în viitorul foarte apropiat să aleagă din acești 50 încă zece și, din acești zece, unul”.

Am ales să fac această meserie de profesor. La Focșani, sunt de opt ani. Am predat 11 ani în orașul meu natal, în Bârlad, iar de opt ani sunt în Vrancea, localitatea Focșani”.

„Cineva care a terminat Conservatorul ar putea alege această carieră didactică pentru că lucrezi cu copii, este o muncă vie. E un mediu unde ești extrem de apreciat și de iubit, (n.r. muzica) e o materie extrem de ofertantă”.

O oră de muzică altfel, cu profesoara Ana-Maria Rusu: „Eu nu am copii care să îmi chiulească de la ore”

Ana-Maria Rusu: „Să vă spun ce am făcut săptămâna asta. Le-am prezentat ultimul gen muzical al lumii, care presupune să preiei piese din muzica pop, din muzica rock, piese celebre, și să le transformi instrumental ca și cum ar fi fost compuse și cântate în Evul Mediu”.

„Eu nu am inventat nicio tehnică, nu am inventat nicio metodă, eu nu am inventat nimic nou. Eu am doar câteva abordări care sunt personalizate, cu care am eficiență la clasă”.

„Predarea asta prin fascinație presupune să ții copilul captiv, în așa măsură încât să nu îi vină să mai pună mâna pe telefon și să i se pară că ora a trecut într-un minut. Asta presupune anumite materiale pe care eu le creez sau anumite povești în care eu îmbrac un anumit concept, menite să le țină pe copii captivi în ora asta a mea. Am și eu frustrările mele, una dintre ele ar fi că nimeni, sau aproape nimeni, nu deschide caietul acasă ca să citească sau să învețe. Astfel, mă asigur prin toate abordările astea că tot ce vreau eu să fie știut este reținut din clasă”.

„Copiilor le place foarte tare și, dacă e ceva cu care să mă laud, este că eu nu am copii care să îmi chiulească de la ore. Dacă o fac, o fac pentru că au anumite probleme, sau sunt bolnavi sau sunt plecați din localitate. Lor le e drag să vină la orele mele pentru că, probabil, observă și ei că și mie îmi e drag să vin în fața lor și sunt un profesor așa, cu chef!”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE