Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Alegeri în Italia 2022. Câți bani au cheltuit partidele pentru campania din social-media

Pe ultima sută de metri până la alegerile generale din Italia, campania s-a intensificat, partidele organizând mitinguri în toată țara.

Partidele și candidații au investit mult și în reclame online, pe lângă afișe și panouri publicitare de pe stradă.

O serie de lideri și candidați de partid, inclusiv Silvio Berlusconi, Go Italy (Forza Italia), au creat în special conturi Tik Tok în perioada premergătoare alegerilor pentru a atrage alegătorii mai tineri.

În Italia, cea mai mare audiență online poate fi găsită pe Facebook, cu aproximativ 38 de milioane de utilizatori, potrivit Statista.

Folosind propria bibliotecă de anunțuri a Facebook , Euronews a investigat ce partide și candidați au cheltuit cei mai mulți bani pe Facebook Ads în ultimele 30 de zile, din 22 august până pe 20 septembrie.

Fratelli d'Italia – conduși de Giorgia Meloni și în prezent primii în sondaje – sunt cei mai mari cheltuitori. Partidul de dreapta a cheltuit 119.311 de euro pentru 73 de reclame politice pe pagina sa oficială de Facebook, cu peste 43.000 de euro mai mult decât orice alt partid sau organizație.

După ce inițial au cheltuit mai puțin decât rivalii lor politici, aceștia și-au mărit cheltuielile online, țintind alegătorii din centrul și sudul Italiei.

Meloni, în special, este unul dintre cei mai urmăriți lideri de partid italieni pe Facebook (având peste 2,4 milioane). Au fost cheltuiți încă 21.411 de euro pe Facebook Ads de pe propria ei pagină oficială.

În total, Brothers of Italy a cheltuit peste 140,00 EUR pe reclame Facebook în ultimele 30 de zile, mai mult decât organizațiile umanitare precum Salvați Copiii, Emergency și Unicef ​​Italia.

Regiunile în care toate părțile au cheltuit cei mai mulți bani pe reclamele Facebook au fost Lombardia (263.004 EUR), Sicilia (259.358 EUR) și Campania (231.581 EUR).

Lombardia este cea mai bogată și de departe cea mai populată regiune a Italiei. Sicilia și Campania, cunoscute istoric pentru votarea partidelor de dreapta, au fost câștigate în mare parte de Mișcarea Cinci Stele (M5S) la ultimele alegeri din Italia din 2018.

Alți membri ai coaliției de centru-dreapta din Italia au cheltuit, de asemenea, foarte mult pe reclamele de pe Facebook.

Agenția pentru Protecția Datelor din Italia a cerut recent Facebook să-și clarifice campania de informare care vizează potențialii alegători italieni.

Meta spune că inițiativa își propune să contracareze interferențele și să elimine conținutul care descurajează votul, în colaborare cu organizații independente de verificare a faptelor.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE