AI încearcă să rezolve una dintre cele mai mari probleme din fashion. Mărimea potrivită care ar putea salva 200 de miliarde de euro anual

Anual, la nivel global, în industria de fashion sunt pierdute pe 200 de miliarde de euro din cauza retururilor a căror cauză este mărimea greșită. Tehnologia vine însă cu soluții. Dacă AI-ul ne poate sau nu ajuta să găsim mărimea perfectă pentru fiecare produs cumpărat, aflăm din materialul următor. 

Mărimile articolelor vestimentare diferă de la un continent la altul, de la o țară la alta și mai ales de la un brand la altul. Când produsele cumpărate sunt prea mari sau prea mici, clienții pierd bani, brandurile pierd bani și industria de fashion contribuie puțin câte puțin la poluarea planetei. Dar dacă tehnologia ne-ar putea ajuta să ne dăm seama ce mărime purtăm de fapt și ce ne vine bine sau nu?

Radu Hângănuț, jurnalist Euronews: „Chiar dacă ai trecut de mult de vârsta adolescenței și, prin urmare, ai putea crede că mărimea ta la pantofi nu se mai schimbă, vei descoperi cu siguranță că, atunci când treci de la un brand la altul, mărimile diferă considerabil. De aceea, găsirea mărimii potrivite fără a proba în magazin devine o sarcină foarte complicată.” 

Cum ne ajută AI-ul să aflăm ce mărime purtăm de fapt

Aceasta este una dintre numeroasele aplicații utile atunci când nu ai idee cât porți la pantofi. Trebuie să rotești camera ecranului pe lângă fiecare picior pentru a bifa mai multe puncte, iar aplicația produce o schemă 3D a acestuia, alături de un set de măsurători precise. După care, în funcție de brandul dorit, poți vedea ce ți se potrivește. 

Diana Drăgotescu, jurnalist Hype: „AI-ul ne poate ajuta să alegem mărimea potrivită atunci când cumpărăm haine online și face mult mai ușoară conversia între, de exemplu, mărimea M și 38. De asemenea, îi putem oferi măsurătorile noastre exacte, iar sistemul ne recomandă apoi mărimea care ni se potrivește cel mai bine.” 

De altfel, există inclusiv aplicații care ne ajută să probăm haine sau să ne dăm seama mai ușor cum ne-ar venit diverse ținute. Pot fi utile pentru a evita risipa, dar la fel de util ar fi să ne uităm cu atenție în dulap înainte de a da iama pe site-urile cu haine. 

Diana Drăgotescu, jurnalist Hype: „Este foarte important să nu cumpărăm haine inutile și să ne amintim că valoarea unui produs este dată de prețul acelui articol împărțit la numărul de purtări. Mai exact, dacă o rochie costă, de exemplu, 200 de lei și o purtăm doar de două ori, atunci prețul per purtare este de 100 de lei. În schimb, dacă o purtăm de 10 ori, prețul per purtare scade la 20 de lei.” 

Industria globală de fashion este responsabilă anual pentru aproximativ 10% dintre emisiile totale de gaze cu efect de seră la nivel mondial, fiind unul dintre sectoarele cu cel mai mare impact asupra poluării și risipei la nivel planetar.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE