Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum ar putea arăta permisul de conducere digital, comun în Uniunea Europeană

Uniunea Europeană își consolidează planurile de reformare și standardizare a testelor de conducere în cele 27 de state membre, pentru a încerca să reducă numărul celor 20.000 de decese din accidente rutiere din fiecare an, 40% dintre acestea implicând șoferi cu vârsta sub 30 de ani.

Noile norme vor îmbunătăți siguranța pentru toți participanții la trafic și vor ajuta UE să își realizeze „Viziunea zero” – fără decese pe drumurile din UE până în 2050, potrivit Comisiei Europene.

Noile propuneri ale UE

Comisia Europeană a propus recent un nou pachet de norme privind siguranța rutieră, precum:

  • Stabilirea vârstei legale pentru susținerea examenului de conducere la 17 ani cu o perioadă de probă de ani, în care vor fi însoțiti atunci când de urcă la volan;
  • Toleranță zero pentru conducerea sub influența alcoolului în rândul șoferilor începători;
  • Adaptarea formării și testării conducătorilor auto pentru o mai bună pregătire a acestora cu privire la prezența utilizatorilor vulnerabili pe șosea;
  • evaluare mai bine direcționată a aptitudinii din punct de vedere medical, luând în considerare progresele înregistrate în tratamentul medical pentru boli precum diabetul;
  • Simplificarea recunoașterii permiselor de conducere între statele membre, prin introducerea unui permis de conducere digital.

Normele de testare actualizate vor ține seama de tranziția către vehicule cu emisii zero. Acestea vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate.

Ce presupune introducerea permisului de conducere digital?

Înlocuirea, reînnoirea sau preschimbarea unui permis de conducere vor fi mult mai ușoare, deoarece toate procedurile vor fi online. De asemenea, șoferii care încalcă regulile de circulație într-un stat UE va suporta consecințele legislative în toate statele membre.

Decesele din UE cauzate de accidentele rutiere

Care este situația generală în ceea ce privește decesele cauzate de accidentele rutiere în Uniunea Europeană? Potrivit celor mai recente date ale Eurostat, în ultimul deceniu s-a înregistrat o scădere a numărului de decese pe drumurile din UE în fiecare țară, precum și a mediei UE.

Cele mai mari țări, precum Franța, Germania și Italia - cu unele dintre cele mai extinse rețele rutiere și cu cele mai multe autovehicule - înregistrează în continuare un număr ridicat de decese, dar acesta a scăzut destul de mult din 2011 până în 2020, potrivit Euronews.com.

Cel mai mare număr de decese în 2020 a fost înregistrat în Germania: 2.791, urmată de Franța cu 2.515, Polonia cu 2.491 și Italia cu 2.388. În România în 2020 au murit 1.644 de persoane în accidente rutiere. La polul opus se află Islanda, cu 8 decese. Media europeană a fost de 696 de decese în 2020, în timp ce în 2011 media era de 1.024.  

Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor, o organizație independentă non-profit cu sediul la Bruxelles, dedicată reducerii numărului de decese și de răniri în transporturi în Europa, afirmă că numărul deceselor în accidente rutiere trebuie să scadă mai repede.

"Noile cifre publicate săptămâna trecută au arătat că numărul deceselor pe șosele din UE nu scade suficient de repede pentru a atinge obiectivul crucial de înjumătățire a numărului de decese și de răniri grave până în 2030. Este bine să vedem că UE ia astăzi în serios problema siguranței rutiere", a declarat Graziella Jost de la Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE