Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Un pas mai aproape de metroul către Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a semnat autorizaţia pentru Magistrala 6

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat, miercuri, autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6.

Potrivit unui comunicat al MTI, remis AGERPRES, sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea staţiilor (Obiectul 3 - Staţia Pajura, Obiectul 5 - Staţia Expoziţiei, Obiectul 7 - Staţia Montreal, Obiectul 9 - Staţia Gara Băneasa, Obiectul 11 - Staţia Aeroport Băneasa, Obiectul 13 - Staţia Tokyo), interstaţiilor (Obiectul 1 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstaţia Pajura - Expoziţiei, Obiectul 6 - Interstaţia Expoziţiei - Piaţa Montreal, Obiectul 8 - Interstaţia Piaţa Montreal - Gara Băneasa, Obiectul 10 - Interstaţia Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Obiectul 12 - Interstaţia Aeroport Băneasa - Tokyo) şi a tunelurilor.

Lucrările vor începe la final de an

Alsim Alarko - Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la secţiunea de sud a M6 va demara lucrările în şantier pe 15 decembrie 2023, a anunţat într-un comunicat beneficiarul obiectivului de investiţii.

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

Valoarea totală a contractului de finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, precizează Metrorex.

Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se va dezvolta pe direcţia N-NV a Capitalei şi va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE