Top 10 cele mai valoroase branduri în 2022. Apple, aproape de pragul de un trilion de dolari

De Euronews  •  

Distribuie

DIMENSIUNE TEXT

Compania Apple se află în topul celor mai valoroase mărci globale (Topul Kantar BrandZ 2022), fiind pe punctul de a deveni primul brand care atinge pragul de un trilion de dolari. Cu o valoare de 947,1 miliarde de dolari, Apple se remarcă prin diferențierea și diversificarea portofoliul său de hardware, software și servicii. Pe locul doi în clasament se află Google. Compania a înregistrat o creștere rapidă în ultima vreme (79%), ajungând acum la 819,6 miliarde de dolari, potrivit kantar.com.

Valoarea combinată a celor mai valoroase 100 de mărci din lume a crescut cu 23%, ajungând la 8,7 trilioane de dolari în ultimul an. În 2022, peste trei sferturi din această sumă este generată de companii din Statele Unite.

Tendințe cheie evidențiate în studiul Kantar BrandZ

  • Microsoft, Zara și IBM sunt lideri în indexul sustenabilității - Kantar Sustainability BrandZ.

  • Tesla reprezintă una dintre cele mai mari povești de succes din acest an, ajungând de pe poziția 47, pe 29.

  • Louis Vuitton este primul brand de lux care a ajuns în Top 10. Compania a înregistrat o creștere de 64% în acest an și este primul brand european care a ajuns în Top 10 din anul 2010.

  • Nou-veniții în clasamentul din 2022 apar în mai multe categorii. Aramco, una dintre cele mai mari companii de energie și produse chimice din lume, a debutat direct pe locul 16. Infosys, compania de servicii IT și consultanț din India a debutat pe locul 64.

  • Brandurile din China rămân pe poziții, în ciuda faptului că au întâmpinat provocări majore legate de pandemia de COVID-19. China este totodată singura piață care rivalizează cu cea din SUA în anumite domenii (Media și Entertainment cu WeChat și TikTok pe locurile 5, respectiv 9).

 

Taguri