Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

#TheCube - Influencerii virtuali, tot mai prezenți în online. Expert: Ca societate, ne confruntăm cu o provocare foarte complexă

Să fii influencer este un vis pentru mulți, însă specialiștii atrag atenția asupra faptului că acest domeniu este tot mai mult acaparat de Inteligența Artificială. Companiile îi preferă pe influencerii virtuali, pentru că sunt simplu de gestionat și produc rezultate. Unii dintre ei au deja milioane de urmăritori în social media.

Lil Miquela are 2.8 de urmăritori pe Instagram, susține cauza #BlackLivesMatter și postează poze din zone turistice, dar are și postări în care promovează articole vestimentare.

Deși pare un influencer ca oricare altul, Lil Miqueala este un influencer virtual. Un personaj creat de Inteligența Artificială.

Avantajele de a lucra cu un influencer virtual

Tot mai multe branduri preferă influencerii virtuali. Au numeroase avantaje în raport cu cei umani. Nu produc scandaluri și sunt ușor de gestionat de către branduri, care nu riscă probleme de imagine. De asemenea, presupun costuri reduse și pot fi contractați ușor, pentru a promova orice produs.

Companiile chineze care lucrează în domeniul AI plusează și oferă brandurilor clone digitale construite cu tehnica deepfake. Ai nevoie de 1100 de dolari și câteva minute de imagine pentru a primi un influencer virtual, capabil să spună orice, în orice limbă.

Cum ar putea influența alegerile

Cum era de așteptat, inflația de influenceri virtuali nu este o veste bună pentru influencerii umani. Veniturile medii anuale ale streamerilor din China au scăzut cu 20% față de anul 2022. Lucrurilor s-ar putea complica chiar mai tare în contextul în care o singură companie ce activează în acest domeniu anunță că până în 2025 își propune să producă 100.000.000 de streameri virtuali.

Dragoș Stanca, expert media, spune că brandurile au totuși o responsabilitate etică atunci când folosesc astfel de influenceri. Mai responsabili trebuie însă să fie și consumatorii. Urmează un an electoral, spune Dragoș Stanca, în care astfel de influenceri virtuali ar putea schimba promovarea hainelor și a produselor cosmetice cu promovarea unor idei politice extremiste dăunătoare.

Dragoș Stanca, expert media: "Klaus Iohannis este clonat deja în social media. Închipuiți-vă un om cu o cultură digitală foarte precară cum va înțelege, sau nu va înțelege, un astfel de clip cu o știre despre un candidat sau altul, cu două zile înainte de alegeri. Suntem în fața unei provocări, ca societate, destul de complexe."

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE