Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Studiu: Tații au un „efect unic” asupra rezultatelor la învățătură ale copiilor

Copiii ai căror tați le citesc, cântă, se joacă sau desenează cu ei înregistrează o creștere „ușoară, dar semnificativă” a rezultatelor la învățătură, în școala primară, potrivit unui nou studiu realizat de specialiști de la Universitatea din Leeds, citat de The Guardian.

Chiar și numai 10 minute pe zi de astfel de activități tată-copil pot face diferența, potrivit studiului.

Fără îndoială, ambii părinți au un impact în dezvoltarea copilului, însă se vorbește despre un „efect unic și important” pe care tații îl au asupra rezultatelor educaționale ale celor mici. Atunci când activitățile împreună cu tatăl au loc în faza preșcolară, ele produc un avantaj educațional copiilor în primul an de școală, iar o implicare a tatălui atunci când copilul are cinci ani duce la performanțe mai bune atunci când copilul are șapte ani, efectul fiind mai pronunțat în cazul matematicii.

„Implicarea în mai multe tipuri de activități - de mai multe ori pe săptămână, chiar dacă doar pentru perioade scurte de timp - ajută la îmbogățirea dezvoltării cognitive și lingvistice a copilului”, mai arată studiul, ca o concluzie.

Distincție între impactul mamei și impactul tatălui asupra copilului

Cercetarea de la Universitatea din Leeds a mai arătat și o distincție între impactul mamelor și cel al taților asupra copilului. Dacă implicarea taților are un impact asupra rezultatelor școlare, mamele își pun mai mult amprenta asupra comportamentelor emoționale și sociale ale copilului.

„Mamele tind în continuare să își asume rolul de principal responsabil pentru îngrijirea copilului și, drept urmare, tind să desfășoare cele mai multe astfel de activități”.

„Însă, dacă tații se implică activ în îngrijirea copiilor, acest lucru crește în mod semnificativ probabilitatea ca acei copii să obțină rezultate mai bune în școala primară. De aceea este esențial să încurajăm și să sprijinim tații să împartă cu mamele activitățile de îngrijire a copilului, dintr-o fază timpurie”, a spus Helen Norman, cercetătoarea care a condus echipa din spatele studiului.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE