Săptămâna trecută, Autoritatea Aviației Civile din Singapore (CAAS) a confirmat introducerea unei taxe pentru Combustibilul Sustanabil de Aviație (SAF) aplicată tuturor pasagerilor care pleacă din Singapore către o altă destinație, potrivit Euronews Travel.
Taxa este stabilită pe baza volumului de SAF necesar pentru atingerea țintei de un procent SAF în 2026, precum și pe baza costului suplimentar estimat al acestui tip de combustibil și al „altor cheltuieli asociate”.
Taxa aeriană din Singapore. Cât va trebui să plătești
Valoarea taxei variază în funcție de distanța parcursă de pasageri și a fost împărțită în patru categorii geografice.
Europa, alături de Africa, Asia Centrală și de Vest, Orientul Mijlociu, Insulele Pacificului și Noua Zeelandă, sunt incluse în banda patru. Aici se aplică o taxă de 6,40 SGD (4,24 €) pentru pasagerii din clasa economy (inclusiv Premium Economy) și 25,60 SGD (16,96 €) pentru cabinele premium, inclusiv business și first class.
America de Nord și de Sud se află în banda cinci, unde taxele sunt de 10,40 SGD (6,89 €), respectiv 41,60 SGD (27,57 €).
Banda doi, care include Asia de Nord-Est, Asia de Sud, Australia și Papua Noua Guinee, va avea o taxă de 3,80 SGD (2,52 €) pentru economy și 11,20 SGD (7,42 €) pentru cabinele premium.
Asia de Sud-Est este singura regiune din banda unu, unde pasagerii vor achita doar 1 SGD (0,66 €) sau 4 SGD (2,65 €), în funcție de categoria biletului.
Pasagerii care sunt doar în tranzit prin Singapore nu vor plăti această taxă.
Ce se întâmplă dacă am un zbor cu escală
Pentru zborurile cu mai multe opriri, taxa SAF se aplică doar segmentului „către următoarea destinație imediată” după plecarea din Singapore.
De exemplu, dacă zburați din Singapore la Paris cu escală la Amsterdam, taxa va fi percepută doar pentru segmentul Singapore–Amsterdam.
Compania aeriană va colecta taxa SAF, iar aceasta trebuie afișată ca un „element distinct” pe biletul de avion la momentul vânzării.
Anumite zboruri – precum cele de instruire, misiunile caritabile sau cele cu scop umanitar – sunt exceptate de la taxă.
Eforturile de sustenabilitate ale Singapore
Anul trecut, CAAS a publicat „Singapore Sustainable Air Hub Blueprint”, document care stabilește strategia țării pentru creșterea durabilă în domeniul aviației.
Planul prevede reducerea emisiilor aviației interne provenite din operațiunile aeroportuare cu 20% față de nivelul din 2019 până în 2030 și atingerea neutralității climatice pentru aviația internă și internațională până în 2050.
Directorul general al CAAS, Han Hok Juan, afirmă că noile reguli reprezintă un pas major în eforturile Singapore de a construi un hub aerian „mai sustenabil și mai competitiv”.
„Oferă un mecanism prin care toți utilizatorii aviației își pot aduce contribuția la sustenabilitate, la un cost care este gestionabil pentru hub-ul aerian”, a spus el.
„Trebuie să începem. Am făcut acest pas într-un mod echilibrat și oferim industriei, companiilor și publicului timp să se adapteze.”
