Studiu. Ce influențează decizia de cumpărare a românilor în actualul context economic

Românii devin tot mai atenți la prețuri, dar și mai exigenți în privința calității produselor și a beneficiilor asociate cu acestea. Într-un context economic instabil, comportamentul de achiziție se transformă rapid, iar companiile din industria alimentară sunt nevoite să se adapteze unui consumator mai informat, mai prudent și mai implicat.

Studiu. Ce influențează decizia de cumpărare a românilor

Astfel, comportamentul de achiziție al românilor se schimbă vizibil. Conform unui studiu Price Waterhouse Coopers, prețul rămâne principalul criteriu de alegere, fiind menționat de 59% dintre consumatori, ca factor care influențează cel mai mult decizia de cumpărare. Prețul este urmat de gustul produselor (54%) și de ofertele promoționale (39%).

Inflația și tensiunile geopolitice influențează alegerile din supermarket și doar puțin peste 28% dintre români se simt în siguranță financiară. Din acest motiv, produsele locale, etichetele proprii și promoțiile sunt preferate, în timp ce interesul pentru sustenabilitate și produse bio scade. Românii devin mai prudenți și spun că, din cauza contextului economic actual, preferă să renunțe în special la snack-uri (35%), băuturi alcoolice (30%) și mâncare gata preparată (25%).

În același timp, interesul pentru produse sănătoase este în creștere, iar suplimentele alimentare și aplicațiile pentru sănătate influențează tot mai mult rutina zilnică. Conform studiului, pentru companiile din industria alimentară, aceste schimbări reprezintă o provocare majoră, dar și o oportunitate.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE