Tot mai mulți tineri abandonează coșurile de cumpărături înainte să finalizeze comanda pentru sărbători. Presiunea de a găsi cadoul perfect, teama de a face alegerea greșită și avalanșa de reclame îi copleșesc pe cumpărători, mai ales pe tinerii din generațiile Millenial și Z.
În acest context, mulți caută ajutor în magazinele fizice, se consultă cu apropiații sau întreabă asistenții digitali, pentru a decide rapid ce să cumpere.
Peste opt din zece cumpărători sunt predispuși să renunțe la coșurile de cumpărături în perioada Sărbătorilor, din cauza stresului și frustrării provocate de procesul de achiziție, potrivit unui nou studiu.
Intenția de abandon este și mai ridicată în rândul generațiilor tinere: 91% dintre Milleniali și 89% dintre tinerii din Generația Z spun că s-ar putea răzgândi înainte de finalizarea cumpărăturilor.
Printre principalele motive de stres se numără presiunea de a găsi cadoul perfect, menționată de 75% dintre respondenți, teama de a lua o decizie greșită – 73%, dar și numărul tot mai mare de reclame și opțiuni disponibile.
Crește numărul consumatorilor afirmă că se simt bombardați de publicitate. Anul acesta, 82% dintre români susțin acest lucru, comparativ cu 78% în 2024.
Tot mai mulți – 77% – spun că diversitatea prea mare de produse le face alegerile mai dificile. Aproape jumătate dintre consumatori preferă magazinele fizice și tot atâția se bazează pe recomandările apropiaților, iar unul din cinci spune că va apela la asistenți conversaționali, precum ChatGPT sau Claude, pentru a decide mai rapid ce să cumpere.
„Noi suntem foarte atenți la alte opțiuni, mai ales că avem generația Amazon, idei cum vreți dumneavoastră, produsele venite de la outlet-urile chinezești sau cele locale. Deci gândiți-vă că vrei să ai o experiență de cumpărare ce e fizică și plăcerea de a fi acolo, dar vrei să știi toată oferta pe ceea ce te interesează, ce este nou, ce este cool și știți cine este un agent nemaipomenit?
Recenziile celorlalți ca și tine acolo este foarte multă valoarea de adevăr, evident, cu excepțiile care sunt și într-o parte și în cealaltă și sunt foarte importante și ne ajută pentru că ce vei descoperi în acele recenzii dacă este o sculă electronică, da, be descoperi niște lucruri importante care nu le știai și poate te interesează acelea foarte mult și atunci experiența pentru cumpărători este și nu doar una cum spuneați dumneavoastră afectivă, emoțională?
Eu vreau să mai adaug asta, că este și una de a fi atenți să nu fii cumva în rămas în urmă, mai ales că e un cadou important. Transmiți un mesaj cu ce ei da sau ce-ți ei ție e și tu important, și ție îți faci acest cadou și vrei să știi ce este cool, ce detalii sunt acolo, ce se poartă, care e percepția celorlalți? Nu uitați că încercăm să impresionăm mai tot timpul pe ceilalți. Face parte din decizia noastră de achiziție a lucrurilor? Nu? Și atunci vrei să știi cam cum se uită lumea la așa ceva? E un proces complex, dar un pic superficial. Așa facem noi în lumea digitală.”, a declarat Adrian Mitroi.