Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Raport: Liderii europeni sunt expuși riscului de "șantaj, hacking și compromitere" din cauza comerțului cu date

Un nou raport al unui organism irlandez de supraveghere a libertăților civile a evidențiat ceea ce acesta numește o "criză de securitate europeană" legată de distribuirea de date sensibile despre lideri și personal care ar putea submina organizațiile și instituțiile.

Problema se referă la o tehnologie de publicitate online utilizată pe scară largă, numită Real-Time Bidding (RTB), care este prezentă pe aproape toate site-urile și aplicațiile.

Licitația în timp real se referă la cumpărarea și vânzarea automată a impresiilor publicitare online prin licitații instantanee. Procesul are loc, de obicei, în timpul necesar pentru încărcarea unei pagini web și determină ce anunțuri apar utilizatorului, potrivit Euronews Next.

Problema, potrivit ICCL, este că acest sistem implică "difuzarea de date sensibile despre persoanele care utilizează aceste site-uri și aplicații către un număr mare de alte entități, fără măsuri de securitate pentru protejarea datelor".

Ce includ datele compromise

Datele în cauză includ adesea date de localizare sau marcaje temporale, care pot fi folosite pentru a le lega cu ușurință de persoane.

ICCL a analizat zeci de mii de pagini de date RTB, dezvăluind că acestea erau folosite pentru a viza personalul militar și factorii de decizie politică din UE. Raportul a subliniat că tehnologiile de supraveghere, cum ar fi PATTERNZ, un instrument construit de o companie privată numită I.S.A. Israeli Security Academy & technologies, utilizează datele RTB în produsul lor.

Pe site-ul său web, firma afirmă că programul "permite agențiilor de securitate națională să utilizeze datele generate de publicitatea utilizatorilor în timp real și istorice pentru a detecta, monitoriza și prezice acțiunile utilizatorilor, amenințările la adresa securității și anomaliile pe baza comportamentului utilizatorilor, a modelelor de localizare și a caracteristicilor de utilizare a telefoanelor mobile".

Într-un rezumat al principalelor sale constatări, ICCL a afirmat că Google și alte firme RTB au trimis date despre persoane din SUA în Rusia și China, unde legislația locală permite agențiilor de securitate să acceseze datele.

Google a răspuns că lista furnizorilor nu reprezintă cumpărătorii autorizați în cadrul programului RTB și că este incorect să se presupună că aceștia primesc date direct de la Google.

"Libertatea datelor din industria RTB a creat o amenințare națională serioasă", a declarat Dr. Johnny Ryan, membru senior al ICCL, într-o declarație de presă.

"Facem apel la Comisia Federală pentru Comerț din SUA, la autoritățile europene de protecție a datelor și la Comisia Europeană să acționeze de urgență. Nu se poate permite ca această industrie să-i pună în pericol pe liderii noștri aleși și personalul militar", a adăugat el.

Potrivit raportului, Google, cel mai mare jucător din sistemul RTB, enumeră 1.102 furnizori de tehnologie publicitară care ar putea primi date de la licitațiile sale RTB, printre care se numără entități rusești și chinezești.

Google respinge anumite informații din raport

Într-o declarație trimisă prin e-mail, un purtător de cuvânt al Google a respins câteva dintre afirmațiile prezentate în raport.

"Pentru a proteja confidențialitatea oamenilor, avem cele mai stricte restricții din industrie în ceea ce privește tipurile de date pe care le împărtășim în cadrul licitațiilor în timp real. Acest raport face afirmații înșelătoare și inexacte despre Google. Politicile noastre privind licitațiile în timp real pur și simplu nu permit actorilor răi să compromită confidențialitatea și securitatea oamenilor", a declarat purtătorul de cuvânt.

Google a subliniat, de asemenea, că nu împărtășește cu cumpărătorii RTB locația precisă sau datele personale sensibile referitoare la sănătate, rasă, religie, afiliere politică, locația precisă, istoricul locației sau istoricul de navigare.

Aceștia au adăugat că în cererile de oferte nu sunt partajate informații de identificare personală (PII) și au adăugat că, de la începutul anului 2022, Google a întrerupt difuzarea de anunțuri în Rusia, precum și suspendarea tuturor partenerilor Cumpărători autorizați cu sediul în Rusia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE