Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Un profesor de matematică explică rezultatele slabe la simularea Evaluării Naționale: ”Pot avea dificultăți de înțelegere a materiei și probleme cu gestionarea timpului”

Rezultate slabe la simularea Evaluării Naționale 2024. Mai mult de jumătate din copii - 57% - au luat sub 5 la matematică, iar un sfert dintre ei nu au luat note de trecere la proba de română. E drept că, încă de la susținerea examenelor, profesorii au atras atenția că subiectele la matematică au fost foarte dificile.

Profesorul Alin Munteanu a explicat motivele pentru care elevii au reușit să obțină aceste rezultate.

”Situația este dezastruoasă, exact cum a fost prezentată, însă aș începe prin a-i felicita și îi apreciez extrem de mult pe cei 91 de elevi care au obținut nota maximă.

Mă bucur teribil pentru performanța obținută de ei, însă raportat la numărul total al celor care au susținut examenul de simulare, procentul celor cu 10 este de doar 0,06%, adică infim.

Îngrijorător este faptul că mai mult de jumătate dintre elevi nu au obținut nota 5. Aici cumva și dacă raportăm la nivel de cei care au obținut cel puțin nota 8, nu sunt nici 10%.

Din punctul meu de vedere, subiectele au fost grele. Nivelul lor de dificultate a fost unul ridicat și mai ales că i-a trecut absolut prin 95% din materia pe care ei o aveau de pregătit pentru examen. Dacă am face o paralelă cu perioada studenției, dintr-un semestru de 14 săptămâni, presupunînd că la fiecare curs se studia un capitol nou e ca și cum la examen ai obligația să pregătești 14 capitole, dar la examen ar fi culmea să primești 13 subiecte din cele 14 posibile. Copiii asta au primit.

Pe de altă parte, acum am putea să o explicăm prin mai multe motive. Unul dintre ele a fost lista de înțelegere. Pot avea dificultăți în înțelegerea materiei sau a conceptelor folosite în matematică, cu acest lucru vine și lipsa de organizare, adică să nu poată să își gestioneze timpul, sarcinile pe care le au în ceea ce privește matematica.

Pe de altă parte, pot să spun că și metodele de învățare ineficiente ar putea să conducă la o neînsușire adecvată a materiei, materia și așa este multă și stufoasă. Să nu le arătăm acestor elevi de fiecare dată cât de incompetenți sunt. Trebuie să fim empatici cu ei, noi, ca profesori și să dorim să îi înțelegem pe ei ca profesori.

Au fost foarte mulți copii buni care nu au avut timp pentru a rezolva aceste probleme.”, a declarat Alin Munteanu, profesor de matematică.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE