Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Primul Mac, lansat de Apple în urmă cu 40 de ani. Clipul de promovare a fost inspirat din ”1984” al lui Orwell

Compania americană Apple a prezentat primul model Macintosh (Mac) într-o reclamă difuzată în pauza meciului Super Bowl din 1984, care a decis campioana ligii naționale de fotbal american (NFL). În urmă cu 40 de ani, Mac devenea primul computer dotat cu mouse și interfață grafică, iar prețul acestuia era de aproape 2.500 de dolari.

Reclama primului model de Mac a abordat tema totalitarismului din volumul ”1984” a lui George Orwell. În spotul publicitar a fost prezentată distrugerea "Big Brother", o aluzie voalată la IBM, prin puterea de calcul pe care o oferea la acel moment un Macintosh, conform Computerhistory.org.

Macintosh a fost primul computer conceput pentru a avea interfață grafică pentru utilizatori, mouse, fiind dotat cu un microprocesorul Motorola 68000.

În urmă cu 40 de ani, prețul primului Mac era de 2.500 de dolari. Printre aplicațiile care făceau parte din pachet se numărau MacPaint, care folosea mouse-ul, și MacWrite, care demonstra procesarea de text WYSIWYG (What You See Is What You Get).

Ce configurație avea primul Mac

Primul model de Macintosh lansat de Apple avea un microprocesor de 32-bit, o unitate de stocare de 3,5 inch, un display alb-negru cu o diagonală de 9 inch, 64k de ROM și 128k de RAM.

Reclama primului Mac, mesaj inspirat din romanul ”1984” al lui George Orwell

Pentru lansarea primului Mac pe 22 ianuarie 1984, Apple i-a cerut artistului Ridley Scott să regizeze o reclamă de un minut pentru ce era la acel moment cel mai așteptat computer personal.

Clipul publicitar a costat cele puțin 300.000 de dolari, iar mesajul acestuia se baza parțial pe romanul ”1984” al lui George Orwell, în care rolul lui Big Brother este jucat de un bărbat care controlează masele de pe un ecran gigantic. La un moment dat, o femeie cu un ciocan a distrus ecranul, eliberându-i astfel pe oameni.

Subiectul ”Big Brother" a fost o aluzie indirectă la IBM, principalul concurent al Apple. Spotul publicitar, difuzat o singură dată, este considerat o turnură importantă în comercializarea computerelor.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE