Primăria Capitalei vrea să interzică circulația mașinilor de aprovizionare, de curierat, precum și a celor de gunoi la orele de vârf. Cei care nu vor respecta aceste reguli noi de circulație, riscă amenzi cuprinse între 3.000 și 5000 de lei, potrivit proiectului pus în transparență.
Proiectul va fi luat în calcul la o discuție a Consiliului General al Municipiului București. Acesta prevede că vehiculele menționate între 7 și 10 dimineața, dar și între 16 și ora 19 atunci când majoritatea bucureștenilor ies de la muncă.
Potrivit lui Stelian Bujduveau, inițiatorul proiectului, traficul s-ar reduce în orele de vârf cu peste 150.000 de vehicule.
„Am pus în dezbatere publică acest proiect de hotărâre care reglementează un orar de funcționare a aprovizionării și colectării deșeurilor așa cum există în toate municipiile din România și în lume toate capitalele au acest orar.
După analizarea datelor, intervalul orar în care nu vor avea voie sa circule e 7:00 dimineata - 10:00 primul interval , și ora 16:00 - ora 19:00, 3h în prima parte a zilei, 3h a 2-a parte a zile, în care prioritate vor avea părinții, copiii care trebuie să ajungă școală și cetățeni ai Bucureștiului care trebuie sa ajunga la munca.
Această reglementare care va scoate între 150.000 și 300.000 mașini zilnic în orele aglomerate, cred că ne ducem în direcția bună, prioritizand transportul în comun și o semaforizare inteligentă”, a zis Bujduveanu.
Măsura ar afecta serviciile de curierat
Serviciul de curierat va fi grav afectat, dacă proiectul privind interzicerea circulației mașinilor de transport la orele de vârf va fi adoptat de Consiliul General al Primărei Capitalei. Respectarea termenelor de livrare va deveni imposibilă, iar măsura ar putea avea efect invers față de cel așteptat de autorități, dacă oamenii vor merge singuri să depună coletele sau să-și facă cumpărăturile, spun reprezentanții firmelor de curierat.
Adriana Manu, director de marketing la o firmă de curierat: „Aceste intervale, pentru noi, sunt critice pe tot lanțul logistic, pentru că dimineața ridicam cam 30-40% dintre colete de la depozit și le livrăm în acest interval, urmand ca apoi, după-amiaza, să ridicam de la persoanele fizice și de la companii cam 60% din coletele pe care urmează să le trimitem în ziua următoare.
Gândiți-vă, dacă nu am livra noi aceste colete, sute de mii de oameni s-ar deplasa tot prin București, fie să-și pună un colet la un punct fix, fie să meargă la cumpărături sa își achiziționeze ceva. Deci nu cred că asta e soluția, cred că măsura asta ar duce chiar la amplificarea riscului de aglomerare.”