Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Pasajele din Sinaia, Azuga și Bușteni sunt gata doar pe hârtie. Primarul Vlad Oprea: „Este un dialog al surzilor, nu se întâmplă nimic”

Ministerul Transporturilor a anunțat, la începutul anului trecut, că vrea să fluidizeze traficul între stațiunile Sinaia, Azuga, Predeal, Comarnic și Bușteni. Potrivit planului, urmau să fie construite patru pasaje și trei șosele de centură. Numai șoselele de centură ar fi costat 40 de milioane de euro. Autoritățile locale s-au unit într-o asociaţie şi au făcut presiuni la Guvern pentru a începe lucrările.

Primar: „Au fost alocați 28 de milioane de euro din fonduri europene”

„Din păcate, așa cum se întâmplă cu foarte multe proiecte în România, care sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ele nu se finalizează și nu ajung în punctul în care, efectiv, să înceapă lucrările. Noi, primarii de pe toată Valea Prahovei, ne-am exprimat încă de la început disponibilitatea de a fi un partener al Ministerului Transporturilor pentru aceste proiecte, astfel încât ne-am ocupat de aviz, am facut întâlniri, am pus la dispoziție terenurile care trebuiau expropriate. În urma demersurilor noastre au fost alocați 28 de milioane de euro din fonduri europene, deci avem acești bani la dispoziție, s-a făcut proiectarea celor patru pasaje, că sunt două la Sinaia, unul la Azuga și unul la Predeal, iar proiectele sunt complet gata. Ar trebui doar Compania să scoată la licitație aceste lucrări și să demareze cât se poate de rapid lucrările, cu toate că în momentul în care vor fi gata nu se va rezolva total traficul pe DN 1, dar se va mai fluidiza cât de cât, va fi ceva mai bine decât este acum și se reduce și semnificativ numărul de accidente”, a declarat Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia, la Euronews România.

Acesta a mai adăugat că aceste proiecte „rămân pe hârtie și că lucrurile nu înaintează absolut deloc”.

„Am avut din nou o întâlnire cu conducerea Companiei și chiar Ministerul Transporturilor a fost alături de noi și a avut exact aceeași opinie, că trebuie să se finalizeze odată proiectarea, pentru că acest tronson, de la Ploiești până la Brașov, la care de un an de zile nu s-a mai făcut nimic, nu din cauza proiectantului, care își face treaba, ci din cauza Companiei, care, efectiv, nu le pun la dispoziție toate documentele care trebuie pentru a finaliza lucrările. Putem să facem de mâine aceste pasaje, dar nu se întâmplă nimic, nu se scot la licitație”, a mai spus primarul.

Primar: „Proiectele pentru pasajele din Sinaia sunt complet finalizate”

De asemenea, Vlad Oprea a reiterat că „proiectele pentru pasajele din Sinaia sunt complet finalizate, au fost expropriate terenurile puse la dispoziție de primari și este exact momentul în care Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, trebuia să le scoată la licitație”.

„Nu au făcut-o nici până în acest moment. Chiar habar n-am când vor începe aceste lucrări, e un dialog al surzilor, degeaba îi întrebăm, că nu ne răspund. Singurul răspuns e acela că umează să se scoată. În septembrie trebuiau să fie scoase la licitație, nu s-a întâmplat, am cerut Ministerului Transporturilor să se implice, a fost destul de receptiv și a spus că va verifica ce se întâmplă, dar suntem în același punct și noi, primarii de pe Valea Prahovei, suntem neputincioși. Orice încercăm să facem nu reușim să rezolvăm acest trafic infernal. Consiliul Județean Prahova a avansat mai mult în acest sens, lucrează la proiectul pentru centurile ocolitoare pentru orașul Comarnic și Bușteni, dar toate aceste lucruri nu vor fi finalizate dacă nu se fac toți acești pași, adică și aceste pasaje și pasajele pietonale și centurile ocolitoare. După ce toate aceste lucruri se vor realiza, da, putem să vedem o îmbunătățire a traficului în zonă”, a mai precizat primarul Vlad Oprea.

Ce spune CNAIR

„Pentru cele trei obiective este un protocol semnat în data de 7 decembrie cu Consiliul Județean Prahova. În baza acestui protocol CJ Prahova lansează licitațiile pentru proiectarea și execuția obiectivelor, iar Ministerul Transporturilor finanțează lucrările prin Programul Operațional Transport. Pentru Comarnic durata va fi de 24 de luni, iar pentru Azuga-Bușteni de 36 de luni”, a declarat Alin Șerbănescu, consilier CNAIR, pentru Euronews România.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE