Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Parcare subacvatică pentru 7.000 de biciclete, construită în Amsterdam. Suma uriașă investită în proiect

Țările de Jos sunt celebre în lumea întreagă datorită infrastructurii excelente pentru biciclete, însă noua parcare inaugurată miercuri de autoritățile din Amsterdam duce obsesia olandezilor pentru transportul pe două roți la un nou nivel, transmite Bloomberg.

Municipalitatea din Amsterdam a investit 60 de milioane de euro pentru a construi o parcare pentru biciclete, în apropiere de gara centrală din Amsterdam. Are o capacitate de a adăposti 7.000 de biciclete, însă ceea ce o face unică este faptul că este amplasată în întregime sub apă.

Zona a mai suferit un amplu proces de transformare din 2017, când spațiul de deasupra a fost luate de la autovehicule și conferit pietonilor și bicicliștilor.

Datorită acestor modificări, apa înconjoară acum în întregime gara centrală din Amsterdam, iar în subteran a fost construită o nouă staţie de metrou, inaugurată în 2018, şi noua parcarea pentru biciclete, notează Agerpres. Pe durata celor patru ani de lucrări, traficul dinspre oraș spre gară, pe unde trec în fiecare zi 200.000 de călători de tren și metrou, a rămas deschis.

Eforturile de a construi o parcare destinată bicicletelor pot părea incredibile după standardele internaționale, însă nu și pentru Țările de Jos. Parcările uriașe pentru biciclete în apropierea gărilor au devenit din ce în ce mai frecvente în acest stat.

Cea mai mare parcare pentru biciclete se află în Olanda

Cea mai mare parcare pentru biciclete are o capacitate de a adăposti peste 12.000 de astfel de vehicule pe două roți și se află la Utrecht, al patrulea cel mai mare oraș olandez, unde ponderea bicicletelor în transportul modal este de 51%, față de 32% în cazul Amsterdamului.

Aceste facilități s-au răspândit la nivel național deoarece orașele din Țările de Jos iau măsuri pentru a crește numărul călătoriilor efectuate cu bicicleta. Una dintre măsuri vizează posibilitatea unor deplasări fără mașini prin realizarea unor conexiuni facile între infrastructura pentru biciclete și rețeaua feroviară.

„Datele din Amsterdam şi regiunile urbane din Ţările de Jos arată că pentru reducerea călătoriilor cu autoturismul este nevoie de ceva mai mult decât concentrarea pe biciclete. Pentru a reduce dependenţa de maşini ai nevoie de biciclete plus un sistem de transport public de mare capacitate, mare eficienţă şi cu frecvenţă ridicată”, a explicat Meredith Glaser, director la Urban Cycling Institute din Amsterdam, potrivit sursei citate.

Cât costă folosirea parcării subacvatice pentru biciclete din Amsterdam

Autoritățile din Amsterdam facilitează parcarea bicicletelor în siguranță în apropiere de gara centrală pentru a-i încuraja pe oameni să folosească trenul în număr mare, atât pentru navetă cât şi pentru călătoriile mai îndepărtate în afara oraşului. Tarifele mici sunt un alt avantaj.

Folosirea unui loc în parcarea pentru biciclete este gratuit în primele 24 de ore şi apoi costă doar 1,35 euro pe zi.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE