Nunțile, botezurile și majoratele, în vizorul ANAF. Organizatorii, obligați să raporteze anumite date, cum ar fi prețul meniului

Patronii de restaurante care organizează nunți, botezuri, majorate și petreceri corporate trebuie să transmită către ANAF date despre evenimentele pe care le organizează, potrivit Economedia.

ANAF cere informații despre nunți, botezuri, majorate și evenimente corporate organizate între august și decembrie 2025

Asta după ce Direcția Antifraudă le-a cerut, printr-o adresă scrisă, să trimită pe email informații detaliate despre evenimentele din perioada august-decembrie. Timpul este scurt. În termen de cinci zile de la primirea documentului, administratorii localurilor trebuie să precizeze numele clientului, câte meniuri sunt comandate, prețul și modalitatea de plată. Inspectorii vor astfel să reducă evaziunea din domeniul sălilor de evenimente.

Prin această acțiune, Fiscul nu vizează și darurile de nuntă sau botez, care sunt considerate venituri neimpozabile.

Ce detalii solicită ANAF

  • date identificare beneficiar rezervare (nume și prenume/denumire persoană juridică, număr telefon contact)
  • natură eveniment (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate etc.), data eveniment și ora începerii
  • număr estimat de meniuri/participanți (număr minim declarat/acceptat, după caz)
  • preț meniu (dacă au existat/vor exista mai multe tipuri de meniuri cu valori diferite, se vor evidenția în mod corespunzător)
  • avans încasat
  • modalitatea de încasare a avansului (chitanță/ordin de plată etc)
  • alte servicii oferite de organizator contra cost, conform contractelor (închiriere spațiu, servire alte meniuri comandate, amenajare spațiu eveniment, servicii artistice/muzicale, filmare și/sau fotografiere etc)
  • valoare alte servicii oferite de organizator.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE