Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mașinile pe hidrogen, vedete la Paris. Mai multe modele au fost prezentate la salonul auto mondial

Mașinile pe hidrogen și cele cu propulsie electrică au fost vedetele Salonului Auto de la Paris. Târgul a fost dominat mai ales de constructorii francezi și chinezi, însă a marcat o revenire așteptată după 4 ani în care a stat cu porțile închise din cauza pandemiei. A fost de altfel prilej și pentru Dacia pentru a-și prezenta noutățile, unele de-a dreptul spectaculoase.

Grupul Renault a venit la Salonul Mondial al automobilului cu noi modele electrice, dar și cu modelul concept, Alpine Alpenglow, propulsat cu cel mai nou tip de motor, cu hidrogen.

Luca de Meo, CEO Grupul Renault: „Cu motorul său hibrid cu combustie curată alimentat de hidrogen, Alpenglow ne proiectează în viitorul sportului cu motor sustenabil cu mai multă pasiune ca oricând, iar mai departe, la orizont, ar putea fi o inspirație, de ce nu, pentru vehiculele de serie”.

Deși mașinile propulsate de hidrogen reprezintă viitorul, ele nu sunt încă la îndemâna oricui. Sunt destul de scumpe, iar infrastructura necesară mai are mult până când va fi pusă la punct. Cel puțin așa gândesc reprezentanții start-up-ului francez Namx, care au prezentat la Paris un SUV cu rezervoare detașabile de hidrogen.

Thomas De Lussac, cofondator NamX: „Nu este ușor astăzi să dezvolți rețeaua de hidrogen în Europa și America pentru că avem problema costului stațiilor de hidrogen, iar soluția pe care o aducem este să dezvoltăm o rețea de distribuție a capsulelor prin propria noastră rețea, rețeaua de butelii, «capstore» de acest fel. Capstore-uri vor fi amplasate la fiecare circa 40 km, iar costul infrastructurii este de 50 până la 100 de ori mai mic decât costul implementării stațiilor de hidrogen”.

Primul hibrid fabricat de Dacia

La Paris a fost lansat și primul hibrid fabricat de Dacia, modelul Jogger, care are un motor de 140 de cai putere. În plus, și-au făcut apariția și conceptul Dacia Manifesto, un vehicul fără uși și parbriz și mașinile cu noul design al logo-ului și al grilei frontale.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE