Brigada Rutieră are o nouă armă în lupta împotriva traficului din Capitală. Un centru de comandă, de unde sunt monitorizate marile bulevarde. Astfel, echipajele sunt trimise să dirijeze circulația în zonele unde traficul se aglomerează. Printre cele mai mari probleme sunt în zona Băneasa, unde lucrările la metrou s-au suprapus cu începutul școlii.
Zilnic, în Capitală intră și ies peste 320 de mii de mașini. 80 de mii dintre ele, intră și ies pe DN1. Pe lângă numărul sufocant de autoturisme, traficul este îngreunat în aceste zile și de lucrările din zona Podului Băneasa. Șoferii sunt supărați că lucrările la magistrala de metrou 6, cea care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, s-au suprapus cu începutul de an școlar.
Potrivit datelor oficiale, în București sunt înmatriculate peste 1,6 milioane de autoturisme, la care se adaugă alte 250 de mii din Ilfov, în condițiile în care numărul locurilor de parcare abia depășește 500 de mii. Comportamentul unora dintre șoferi îngreunează și mai mult situația.
Bogdan Berechet, director general al Poliției Capitalei: „Se adaugă comportamente individuale care afectează vizibil dinamica circulației și aici vorbim despre opriri, staționări neregulamentare, accidente ușoare, chiar și utilizarea telefonului mobil în timpul condusului. Un alt factor distinct cu impact major asupra traficului îl reprezintă blocarea intersecțiilor.”
170 de polițiști, în intersecții la orele de vârf
Pentru fluidizarea traficului din București și Ilfov, Brigada Rutieră a implementat mai multe măsuri menite să vină în ajutorul participanților la trafic. La orele de vârf, în intersecțiile din Capitală sunt prezenți 170 de polițiști, iar activitatea lor este coordonată dintr-un dispecerat care monitorizează principalele artere cu ajutorul camerelor video ale Primăriei Capitalei și ale primăriilor de sector.
Momentan, Poliția nu are acces direct la toate sistemele de monitorizare, cum ar fi cele ale companiilor de utilități.
Bogdan Despescu, secretar de stat în MAI: „În acest dispecerat, am implementat cât mai multe din camerele video stradale, să avem o imagine cât mai mare asupra problemelor din trafic, iar ofițerul coordonator să dispună măsuri în funcție de situațiile constatate.”
În ultimii zece ani, numărul de mașini înmatriculate în Capitală a crescut cu peste 500 de mii, arată statisticile oficiale.