Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce variante au românii loviți de șoferii cu RCA la Euroins pentru a fi despăgubiți

Euroins a intrat oficial în insolvență. Românii care sunt loviți în trafic de șoferi cu polițe RCA la această companie de asigurări au mai multe opțiuni de a-și rezolva problema.

Păgubiții trebuie să șite faptul că Fondul de Garantare va despăgubi toate daunele de acest tip, în limita a 500.000 de lei pentru fiecare dosar, iar probabilitatea ca acest fond să nu aibă capacitatea de a plăti este nulă.

Mai mult decât atât, decizia ASF cu privire l ridicarea autorizației de funcționare a Euroins a fost publicată în Monitorul Oficial (MO), se pot depune deja cererile de despăgubire. După 60 de zile de la publicare, care s-a făcut vineri, 17 martie 2023, vor putea începe și plățile.

Plata pagubelor se va face chiar dacă service-urile refuză reparația fără plată imediată

Plata daunelor se va face indiferent dacă service-urile la care apelează păgubiții refuză reparația fără plata imediată.

O soluție este să plătiți reparația din banii proprii, iar ulterior, cu documentele primite de la service, să se facă o solicitare la FGA pentru recuperarea sumei. Totuși trebuie să se ia în vedere faptul că FGA ar putea să nu aprobe întreaga sumă impusă de service, având în vedere că, potrivit legii, plata se face pe baza notei de constatare și/sau a reconstatării. Se recomandă apelarea la un service cu toate actele în regulă.

O altă soluție e solicitarea la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) pentru despăgubirea în sistem regie proprie. Majoritatea firmelor practică și încurajează această metodă. Astfel, păgubitul primește o sumă de bani care îi va folosi pentru reparații, la service-ul ales de el. Sumele sunt, în general, sub devizele emise de service-uri în situațiile în care păgubitul merge cu mașina lovită direct la unitatea reparatoare.

Totuși, pentru mașinile mai vechi de 10 ani, această variantă poate constitui un avantaj. Clientul are libertatea de folosi inclusiv piese after market, acolo unde nu e vorba de elemente de siguranță, sau chiar piese de la dezmembrări, pentru mașini foarte vechi

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE