Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce spun experții despre accidentul de la Pasajul Unirii: „Aplicațiile ne fac să ne încredem în ele și să slăbim atenția la indicatoare”

Un autocar cu 47 de turiști greci s-a izbit, vineri, de limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii. În urma impactului puternic, o persoană a murit și alte 24 au fost rănite. Este al cincilea accident petrecut în Pasajul Unirii de la redeschiderea sa din luna septembrie.

Expertul în siguranță rutieră Florin Ruscă spune că un posibil factor pentru producerea accidentului de la Pasajul Unirii ar putea fi chiar aplicația de trafic și navigație.

„Da, trebuie să știm toate elementele care sunt acolo. De când am aflat de acest eveniment am studiat și eu ce spun și ceilalți, am studiat toate sursele și a apărut această informație în care șoferul declară că a urmărit o aplicație GPS și potrivit căreia a schimbat banda. Schimbarea acestei benzi nu știu dacă se făcea cumva după ce schimba poarta de gabarit.

Deci după acea presemnalizare, prima poartă pe care a doborât-o, el nu a mai avut acel reper care să spună că nu se încadrează din punct de vedere al înălțimii. Poliția trebuie să stabiliească împreună cu șoferul, dacă există camere în zonă.

Din păcate aceste aplicații pe care le folosim ne fac să ne încredem în ele și să scădem gradul de atenție la indicatoare, la ce este în jurul nostru, pentru că ele sunt foarte intuitive, iar atunci ajungem la astfel de evenimente. Un astfel de eveniment e cauzat de mai mulți factori. Din punctul meu de vedere, infrastructura a fost dotată așa cum trebuie. A avut un prevestitor, a avut o poartă de gabarit, un pic mai mică decât pasajul în sine.

Poarta ar trebui să nu afecteze mijlocul de transport, din păcate așa cum s-a întâmplat, eu cred că poate da, putem pune mai multe porți prevestitoare, putem să punem panouri care să clipească.

Pasajul poate că nu e la fel ca cele de pe autostradă, de cinci metri. Din ce am înțeles, este o casetă a Dâmboviței care nu permite o înălțime mai mare. Un factor este eroarea umană, în proporție de 99%. Al doilea factor este aplicația ”, a declarat expertul în siguranță rutieră Florin Ruscă, la Euronews.

De altfel, președintele Federațiilor Operatorilor Români de Transport dă de înțeles că cel vinovat de producerea acestui accident este șoferul.

„Sunt aplicații de trafic, fără să dăm numele, își fac update-ul legat de informațiile utile necesare, sunt aplicații care au nevoie de intervenția umană de la caz la caz, dacă înălțimea indicatorului corespunde cu înălțimea reală și am înțeles că așa este, dacă există posibilitatea ca mașina să facă balans, adică există o trecere lină, adică partea de intrare în pasaj nu permite balansare, discutăm clar de ceea ce înseamnă o greșeală a unui profesionist. Trebuia să știe de toate aceste date.”, a mai spus Augustin Hagiu, președintele Federațiilor Operatorilor Români de Transport.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE