Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Aglomerație pe Aeroportul Otopeni. Unele zboruri au întârzieri și de patru ore

După ridicarea restricțiilor din pandemie, și chiar la începutul vacanțelor, aeroporturile sunt mai aglomerate ca oricând. Călătorii din Aeroportul Henri Coandă  reclamă situații in care zborurile au și câte patru ore întârziere. 

Directorul aeroportului Henri Coandă admite existența problemelor și vorbește despre creșterea traficului estival  și grevele pe aeroporturile europene. Problema, susțin toți reprezentanții companiilor aeriene, este lipsa acută de personal din toate aeroporturile europene.

Pasagerii stau la cozi mari la ghișeele de îmbarcare și la verificarea documentelor. Cele mai mari întârzieri sunt către destinații de vacanță precum Grecia. Sunt călători care au spus că au stat la coadă și șapte ore. 

”Au început mai multe greve la aeroporturi, ceea ce au generat fie întârzieri foarte mari fie zboruri anulate, fie dinspre România în destinațiile respective fie spre România. De la începutul anului ne confruntăm cu o creștere semnificativă a activității pe aeroport în sensul în care după anii de pandemie unde vorbeam de o scadere de mai bine de 50 la sută a activității, ritmul accelerat de creștere nu a fost susținut si de ritmul angajarii. 

Noi avem tot personalul ca în 2019, companiile de handling au probleme sa recupereze personalul pierdut.”,  a declarat directorul Aeroportului Otopeni, George Dorobanțu.

Reprezentanții companiei Wizz Air susțin că sunt mulți pasageri afectați de întârzieri, în special din cauza lipsei de personal. Problemele cel mai mari sunt  la nivelul  controlorilor de trafic aerian, al securității, al operațiunilor la sol și de gestiune a bagajelor.

Ce drepturi au pasagerii, dacă le este anulată o cursă aeriană

Pasagerii care nu se pot îmbarca trebuie să știe că, potrivit normelor europene au următoarele drepturi: masă, posibilitatea de convorbiri telefonice și chiar cazare, dacă este necesar.

Pot, de asemenea, să aleagă una dintre următoarele opțiuni: rambursarea sumei achitate în termen de șapte zile, redirecționarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau la o dată ulterioară stabilită de comun acord.

Totodată pot primi și o despăgubire între 125 și 600 de euro în funcție de distanța zborului și întârziere.

În ultimele 3 luni au fost anulate aproximativ 300 de zboruri pe Aeroportul Otopeni. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE