Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Zeci de români, blocați pe cel mai mare aeroport din Italia. O cursă a fost anulată. Reacția companiei a venit abia a doua zi

Aproape 200 de persoane, majoritatea din România, sunt blocate pe aeroportul Fiumicino, din Roma, cel mai mare și aglomerat aeroport al Italiei. Pasagerii unei curse Wizz Air au aflat abia când au ajuns la aeroport că zborul spre București nu va mai avea loc, iar cei care le-ar fi dat vestea au fost persoanele care se ocupă de bagaje, după spusele unui pasager.

08/07/2023 , 15:28

Reacția companiei Wizz Air a venit abia a doua zi

"Wizz Air confirmă că zborul W4 3146 de la Roma Fiumicino la București Otopeni din 7 iulie a fost anulat din cauza faptului că aeronava programată să opereze zborul a trebuit să fie supusă unei verificări tehnice neplanificate. Pasagerii au fost informați cu privire la această situație și, în conformitate cu reglementările în vigoare și cu politica companiei, li s-a oferit posibilitatea de a se reprograma gratuit pe următoarele zboruri, în funcție de disponibilitate, sau opțiunea de a solicita rambursarea integrală.

Pasagerilor în dificultate li s-a oferit, de asemenea, cazare până la zborul reprogramat. Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de această situație și reamintește că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavei este prioritatea sa principală. Wizz Air reafirmă, de asemenea, că face tot ce îi stă în putință pentru a evita întârzierile și anulările".

Decolarea ar fi trebuit să fie la 16.35 (vineri), însă reprezntanții companiei aeriene le-au transmis pasagerilor că nu mai au avion disponibil și că următorul ar fi abia duminică. Un pasager aflat pe aeroport, Teodor Dobrean, a discutat cu Euronews și a dat detalii.

Un zbor Wizz Air, de la Roma la București, a fost anulat când pasagerii erau deja pe aeroport

"Încă suntem în aeroport, așteptând o posibilitate de rezolvare a solicitărilor pasagerilor, pentru a putea să ne îndreptăm spre casă. Au mai rămas în jur de 50 de persoane. Foarte multe, până la urmă, au renunțat la acest zbor și la această solicitare, pentru că, după câteva ore de stat în aeroport și după discuții tensionate cu personalul aeroportuar și poliție, nu s-a găsit o soluție, decât ca pasagerii să-și rezerve un nou zbor, cel mai apropiat fiind duminică.

Dar nici duminică nu se mai găsesc bilete. Eventual luni. Trebuie să-și ia personal bilete, nu li s-a asigurat o asistență în sensul acesta, de la compania aeriană, pentru că nu există angajați ai companiei Wizz Air aici, în aeroport. În condițiile acestea, inclusiv eu a trebuit să iau legătura telefonică de mai multe ori cu agenția pentru a putea să-mi fac o nouă rezervare pe un alt aerport din Roma, către București. Și abia duminică am avut norocul să găsesc câteva locuri", a precizat Teodor Dobrean, la Euronews.

Compania aeriană a acceptat, după lungi negocieri, să achite biletele pasagerilor

"În aceste condiții, după negocieri, au aceptat să facă această chestiune pe cheltuiala Wizz Air, dar asta înseamnă două zile în plus de stat aici, în condițiile în care ne trebuie cazare, transportul către Napoli, de exemplu, la 200 de km de Roma, pentru a zbura de acolo către casă. Până în ultimul moment, în care au cedat cei de la aerport și nu cei de la Wizz.

Cei de la aeroport au văzut tensiunea, pentru că a intervenit inclusiv poliția, au propus persoanelor care sunt aici și care au avut bilete pentru acest zbor să fie cazate o noapte la un hotel din apropierea aeroportului, până când vor avea posibilitatea să zboare. Sunt mulți copii, persoane vârstnice, care aveau angajamente, evenimente, unii trebuiau să ajungă la înmormântări în familie, la nunți, alții sunt turiști care mergeau spre România.

Zborul trebuia să aibă loc la 16.35, iar noi am aflat abia când am ajuns la aeroport, de la persoanele care sunt angajate pentru a prelua bagajele. Nu (n.r.: Wizz Air nu a transmis niciun mesaj) și nici măcar pe panoul de plecări nu a apărut că ar fi anulat și nici măcar nu apărea ca zbor oficial al acestei zile. Ne-am trezit aici 200 de persoane în încercarea de a găsi o rezolvare a acestei probleme, am fost puși în fața acestei probleme.

Am luat legătura cu call center-ul companiei Wizz și altă soluție din partea lor nu s-a găsit decât a ne restitui sută la sută prețul biletelor, până în momentul în care, după multe încercări, au acceptat să ne acorde alte bilete de pe alte aeroporturi. Dar din păcate, nu mai sunt zboruri mai aproape de duminică, iar cele care există sunt destul de costisitoare, plecând de la 300 de euro biletul", a explicat Teodor Dobrean.

Până în acest moment, Euronews nu a primit niciun răspuns de la compania aeriană.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE