Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

The Sartorialist, proiectul care a transformat bulevardele marilor metropole în catwalk

La Hype vedem cum bulevardele din marile orașe s-au transformat în catwalk, iar trecătorii în modele, cu ajutorul fotografiilor din proiectul “The Sartorialist”.

Scott Schuman pozează moda străzii încă din 2005. Caută să surprindă nu doar outfituri aparte, ci și mișcarea, emoția ori trăirea personajelor. A plecat la drum cu o galerie foto pe un blog, iar în prezent este urmărit de milioane de oameni pe platformele online și colaborează cu marile nume din industrie.

Proiectul a început pe străzile din New York

Scott Schuman face pate din galeria neoficială a celor care au dus stilul vestimentar de pe stradă sub tutela marilor case de modă. Până la actuala direcție îmbrățișată de Louis Vuitton sau Balenciaga au fost mai întâi, mostrele semnate, printre alții, de Scott și de camera sa foto.

Americanul de 53 de ani a început să umble de capul lui pe străzile din New York, în căutare de ținute atipice. Se întâmpla acum mai bine de 15 ani, în vremuri în care convenția bătuse în cuie că modelele există doar în cadrul prezentărilor și că acolo și doar acolo se dă tonul în industrie.

The Sartorialist – blogul, a venit ca un pas firesc. Sarto, din italiană:  înseamnă croitor.  Acolo și-a postat Scott fotografiile. Iar era social media i s-a potrivit mănușă americanului.

Mai ales că optica sa asupra outfit-urilor este una sănătoasă și populară: nu brandul hainei contează, ci felul în care este purtată.

Cu o cameră de fotografiat, pe bicicletă, Scott a stat și la ușa prezentărilor de modă, pentru a surprinde ținutele care, zice el, îi vorbeau. „Am petrecut ultimii 15 ani fotografiind oameni...interesanți, în întreaga lume. Îmi place acel mister, nu îmi place să știu multe despre persoanele pe care le fotografiez”, explică artistul într-un interviu.

The Sartorialist, colaborări cu marile case de modă

Marile branduri au percutat imediat ce proiectul Sartorialist a început să prindă rădăcini.  Gap, Gant sau  DKNY au apelat la Scott pentru propriile campanii.

Iar fotografiile lui, însoțite de comentarii,  au fost publicate ani la rând în GQ, Vogue sau Interview. Unele dintre ele se numără printre exemplarele selectate să facă parte din colecțiile permanente ale Victoria & Albert Museum din Londra ori ale Muzeului de Artă a Fotografiei din Tokyo. 

Kanye West, fan declarat al proiectului, a spus că Scott nu este doar un fotograf, ci un istoric care capturează emoțiile unei generații, cu fiecare poză pe care o face.

Astăzi, peste 1 milion de persoane urmăresc proiectul Sartorialist pe Instagram.  Artistul a publicat, între timp,  și patru cărți.

Vă mai spun doar că Scott Schuman are studii de specialitate în modă. Dar și că a  început proiectul în 2005, imediat ce și-a dat demisia din postul de vânzător de haine, pentru a avea grijiă de fetița lui.

 

Taguri

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE