Asociația Pro Infrastructura cere guvernului să facă publică lista cu investițiile în drumuri care reprezintă o prioritate.
În contextul în care suma alocată pentru aceste proiecte este de 5,5 miliarde euro, iar cererile depășesc deja această sumă, ajungând la 23,3 miliarde euro, asociația solicită publicarea datelor de trafic și a analizelor de fezabilitate pentru a decide ce autostrăzi trebuie continuate și care pot fi amânate.
Mai mult decât atât, țara noastră are nevoie de un plan coerent de investiții care să includă și căi ferate, metrou și alte mijloace de transport.
Expert: Toate proiectele, în 5-7 ani
„Avem la vreo 20 și ceva că ne-am apucat de centura veche a Capitalei de la începutul anilor 2000, deci după vreo 24-25 de ani, după ce ne-am apucat să facem și noi o centură la această minunată Capitală pe care o avem, avem un sem inel de sud, 50km de autostradă care permit ocolire a Capitalei complet civilizat, pe un drum rapid și sigur.
Iar acest lucru este un eveniment nu doar pentru bucureșteni, ci pentru întreaga rețea rutieră, pentru traficul local, pentru traficul regional, cel național, de tranzit și chiar cel internațional, pentru că pe aici avem foarte multe tiruri din Turcia și din Bulgaria care trec prin zona asta de sud-sud-vest a Capitalei.
O să avem aproape 400km, 390 și ceva de kilometri de la Curtea de Argeș la Constanța, complet pe autostradă, ceea ce nu e puțin lucru sigur. Lotul acesta trei a avut un an de întârziere și un an pe partea de proiectare și un an și ceva de întârziere pe partea de execuție, contract semnat în aprilie 2019. Suntem în ultima zi din iunie 2025 și întârziere este semnificativă.
Vrem să facem autostrăzi, drumuri expres, centuri rutiere, modernizări de drumuri naționale și poduri de vreo 23 de miliarde și mai vrem și altele pe care le mai avem în execuție, în licitație, dar noi avem bani doar de 5,5 miliarde pe programul transport. Deci cam de patru ori nevoile și dorințele noastre față de câți bani avem disponibil acuma. Vă dați seama că nu o să putem să le facem pe toate. Toate aceste proiecte în următorii cinci-șapte ani”, a declarat pentru Euronews Ionuț Ciurea.