Criza din Educație stârnește reacții puternice atât în rândul profesorilor, cât și al părinților. În timp ce cadrele didactice susțin că nu primesc un sprijin real din partea statului și îi acuză pe guvernanți că nu consideră educația o prioritate, părinții privesc cu îngrijorare protestele din ultimele zile.
În emisiunea „România lui Vitalie” de la Euronews România, profesoara Anamaria Soreață a catalogat drept „trist” faptul că elevii ajung să fie „puși la mijloc între guvernanți și profesori.”
Anamaria Soreață, profesor de istorie, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București: „Educația trebuie să fie prioritară. Și e atât de trist că copiii noștri sunt puși la mijloc între guvernanți și profesori.
Eu sunt în sistem de educație de 25 de ani. De 25 de ani am auzit că nu sunt bani. Niciodată de când am intrat în sistemul de educație nu am fost mai tristă ca anul acesta pentru că eu am crezut în ministrul Daniel David.
Simt acum o umilință pentru că nu a avut curiozitatea să vină să discute cu noi.
Este o aroganță să vorbești despre sistemul de educație preuniversitar în condițiile în care nu ai predat o zi, nu știi ce se întâmplă acolo și este foarte ușor să critici.”
Constantin Trandafir, profesor de Educație fizică și sport, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București: „Nu ne plângem neapărat de volumul de muncă care oricum e mare și uneori este foarte greu de cuantificat, ci faptul că aceste măsuri nu au neapărat o justificare economică, căci se puteau direcționa resursele în alt fel. Nu sunt bani. Nu contestăm treaba asta, dar dacă gestionăm mai bine resursele, banii aceia, și colectăm puțin mai bine taxele, eu cred ca ar fi bani.”
Reprezentant al părinților, despre greva profesorilor: A existat teama că elevii vor fi afectați
Cătălin Nan, Federația Națională a Părinților din România: „Noi privim cu îngrijorare protestele profesorilor și cu o îngrijorare firească, dar și cu înțelegere în același timp. Pe de o parte există și a existat teama că elevii vor fi afectați, dar pe de altă parte înțelegem și motivele dascălilor de a rezolva aceasta criză.
Problema este că, cu cât se continuă aceasta criză, cu atât mai mult calitatea educației va scădea.”