Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Podul peste Dunăre de la Brăila nu poate fi recepționat. Constructorul a primit deja penalizări de peste 80 de milioane de lei

La nici patru luni de la inaugurarea podului de la Brăila, numit pompos Golden Gate de Romania, au fost descoperite microfisuri la blocurile de ancoraj, șuruburi nestrânse la parapeții de protecție și asfalt denivelat, care a fost deja înlocuit. Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere dă vina pe constructor și spune că nu a fost respectată nici rețeta și nici așternerea asfaltului. Până la această oră, compania care a construit podul nu a răspuns solicitării Euronews pentru a explica situația.

Recepția podului suspendat de la Brăila ar trebui să fie făcută abia după ce constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate neregulile constatate. CNAIR cere, de altfel, firmei care a ridicat podul, penalizări de peste 80 de milioane de lei. Întrebat dacă este nevoie de reasfaltarea întregului pod de la Brăila, directorul CNAIR  a răspuns că așteaptă măsurile de remediere din partea constructorului.

Cristian Pistol - Director CNAIR: Nu au fost respectate rețeta și tehnologia, măsurile de remediere le așteptăm din partea consultanței. Am notificat și inginerul si antreprenorul asupra calității proaste a mixturilor bituminoase și am deschis o serie de revendicări pe acest subiect. Nu vom ezita în a executa garanțiile de bună execuție și reținerile monetare pe care le avem în contract, în a lua orice măsură necesară pentru remedierea acestor lucrări.

Ministrul Transporturilor cere constructorilor să permită circulația pe pod 24 de ore din 24

Nu cu restricții pe timpul nopții, așa cum este acum. Sorin Grindeanu crede că termenul pentru finalizarea drumului de legătură spre Jijila nu va fi respectat, dar are o garanție pentru șoferi.

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: Nu este pusă nici măcar o secundă în pericol siguranța pasagerilor în trafic, nu exista așa ceva, pentru că altfel nu s-ar fi dat în circulație. Noi am cerut acele expertize independente de la experți care să ne spună dacă lucrările sunt conforme sau nu. Până nu vor fi eliminate acele neconformități, nu recepționăm podul.

La nici patru luni de la inaugurare, pe podul de la Brăila au apărut denivelări la nivelul stratului de asfalt, cauzate, potrivit autorităților, de nerespectarea restricțiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.

Experții în infrastructură susțin că nici reprezentanții CNAIR nu ar fi impus de la început constructorilor turnarea unui asfalt de calitate, care să reziste la traficul intens de pe pod.

Ionuț Ciurea: Poate că rețeta respectivă nu este suficientă ca să facă față traficului. Din start compania de drumuri nu a cerut o rețetă suficient de ridicată calitativ, astfel încât să facă față traficului super intens, pentru că e clar că acest pod, pe care d-aia l-am făcut este prima și singura conexiune modernă dintre Moldova și Dobrogea.

Podul suspendat de la Brăila este al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, care a costat peste jumătate de miliard de euro.                        

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE