Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 106), Vodafone (canalul 410).

Pandemia a afectat somnul copiilor. Care sunt recomandările specialiștilor

Publicat de: Tatiana Lipchin

Numărul copiilor cu tulburări de somn aproape s-a dublat după pandemie, susține medicul de familie Valeria Herdea. Disperați că cei mici nu dorm, unii părinți le administrează melatonină, care însă poate tulbura și mai mult somnul dacă nu este administrată corect. În Statele Unite, de exemplu, aproape unul din cinci copii a luat melatonină pentru a avea un somn mai liniștit.

Tot mai mulți părinți le administrează copiilor melatonină

În loc să limiteze timpul pe care copiii îl petrec în fața ecranelor, unii părinți le administrează melatonină, sub formă de supliment alimentar. Foarte important este însă ca melatonina să fie administrată doar la recomandarea medicului și să fie respectate cantitățile din prospect în funcție de vârsta copilului. Dacă administrăm o cantitate prea mică sau prea mare, putem tulbura și mai mult somnul, spun medicii. La noi este foarte ușor să cumperi melatonină, pentru că este considerată supliment alimentar. La fel, este și în Statele Unite.

Drept urmare, un studiu recent din America, arată că aproximativ 18% dintre copiii cu vârste cuprinse între cinci și nouă ani iau melatonină pentru a dormi mai bine. Consumul crește și mai mult - la 19%, în cazul copiilor cu vârste între 10 și 13 ani. Melatonina este o soluție pe termen scurt, majoritatea părinților însă o folosesc chiar mai mult de un an, arată studiul Harvard Health. În România, din păcate, nu există studii în acest sens.

Iată care sunt recomandările medicului de familie Valeria Herdea, pentru a îmbunătăți calitatea somnului.

Valeria Herdea, medic de familie: ”Recomandările noastre țin de schimbarea stilului de viață, de a petrece mai mult timp cu copilul, de a-l scoate la aer și de a avea mai multe activități fizice. Să avem o alimentație corectă, cât mai proaspătă și să o adaptăm vârstei. Este esențial să avem o cameră aerisită, temperatură de 22 de grade, acest lucru ar fi mai bine decât oricare produs.”

Lipsa somnului are consecințe grave asupra copilului. Acesta poate deveni irascibil, ar putea avea dificultăți de concentrare și i-ar putea scădea chiar și imunitatea.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE