Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

O echipă de geniști militari a evaluat situația în zona în care s-a prăbușit podul din Neamț

O echipă de geniști militari a evaluat situația în zona în care s-a prăbușit podul și urmează să propună cea mai bună soluție pentru a se face un punct de trecere temporar peste râul Siret. Între timp, pompierii încearcă să salveze o oaie care este blocată sub dărâmături de două zile.

Sub dărâmături a rămas captivă o oaie

Cu ajutorul unei bărci şi a scafandrilor, pompierii au mai căutat, în aceste zile, în apele râului Siret și alte posibile victime în urma prăbușirii podului. Nu a mai fost găsită nicio persoană, însă sub dărâmături a rămas captivă o oaie. După aproape 48 de ore, un expert, împreună cu pompierii au găsit o soluție ca să o salveze.

„În cursul zilei de joi, pe o discuție cu specialiștii de stat în construcții, s-a concluzionat faptul că este prea riscant și ar fi bine să nu intervenim asupra acestor structuri, pe de-o parte pentru siguranța salvatorului și, pe de altă parte, pentru a păstra aceste dărâmături în stare intactă, în așa fel încât să se facă o cercetare cât mai amplă. Astăzi, împreună cu expertul, s-a identificat această posibilitate, motiv pentru care, împreună cu Primăria comunei, am adus un utilaj care a practicat acest gol, urmând ca în perioada următoare oaia să iasă de acolo. Spunem să iasă sinngură, pentru că noi nu vom permite acesul în interior niciunui coleg de-al nostru”, potrivit ISU.

La fața locului au fost și geniștii militari, care au evaluat situația în zonă și urmează să propună cea mai bună soluție pentru a se face un punct de trecere temporar peste râul Siret.

Urmează să se prezinte soluțiile

Prima etapă de evaluare și recunoaștere a fost făcută. Militarii geniști și-au luat notițe și urmează să prezinte raportul mai departe, să prezinte soluțiile pe care le-au găsit ei pentru a face puncte de trecere peste râul Siret.

Oamenii din zonă spun că lucrările de reabilitare au fost făcute de mântuială. Chiar cu două luni înainte ca podul să fie deschis circulației, localnicii au fotografiat fisuri pe structura construcției și au avertizat un funcționar al Consiliul Județean. La fața locului au venit și rudele șoferului rănit în urma prăbușirii podului.

Petru Dorcu, cumnatul șoferului rănit: „Cum să vă zic. E o bătaie de joc. O casă, dacă o faci, o renovezi, trebuie să o faci de jos. Pe când aici, temelia e proastă și partea de sus au cârpit-o. E o cârpitură. Fisură a fost de la început. Podul ăsta așa a fost făcut. Așa era. Băiatul cu basculanta e cumnatul meu, cu aia portocalie. E cumnatul meu. E în spital acum. Puteau să fie și copiii care erau cu autobuzul.”

Reporter: „A trecut un autobuz?”

Petru Dorcu, cumnatul șoferului rănit: „Nu a trecut. S-a oprit, a avut timp să vadă. Pe cumnatul meu l-a prins și o mașină de înghețată.”

Care ar fi cauzele prăbușirii podului din Neamț. Explicațiile unui specialist în construcții

În pilonul podului au fost găsite și bucăți mari de polistiren expandat. George Țăranu, doctor inginer în construcții a analizat ce s-a întâmplat la Neamț și a explicat de ce în structura podului s-au găsit și bucăți de polistiren.

George Țăranu, Facultatea de Construcții și Instalații UTI Iași: „E o procedură probabil folosită local sau aparent în unele situații, dar nu, cu siguranță. În prezent sunt soluții moderne mult mai eficiente și nu se mai folosesc genul ăsta de proceduri. Intemperiile, dacă pătrund la armătura de oțel, la aceste cabluri metalice, și fenomenul nu este vizibil, nu este văzut în exterior, acea infiltrație conduce la coroziunea cablurilor metalice, care înseamnă, de fapt, reducerea secțiunii cablurilor, deci ele nu mai sunt la fel de groase cum au fost proiectate inițial și, pe măsură ce trece timpul, tot avansează acea rugină, deci corodează și poate trece și un om, pot trece și 10 camioane, că se poate produce un colaps fără anunț.”

Procurorii DNA au deschis un dosar penal pentru fapte de corupţie și cercetează cum a fost reabilitat podul, dar și de ce a fost redeschisă circulația.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE