Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Netflix va închide serviciul său de închiriere de DVD prin poștă. Când vor fi trimise ultimele CD-uri

Netflix este pe cale să închidă serviciul de închiriere de DVD-uri prin poștă, care a pregătit terenul pentru serviciul său de streaming video, punând capăt unei ere care a început în urmă cu un sfert de secol, când livrarea de CD-uri prin poștă era considerată un concept revoluționar.

Serviciul DVD, care încă livrează filme și emisiuni TV în plicurile alb-roșu care au servit cândva drept emblemă a Netflix, intenționează să trimită ultimele CD-uri prin poștă pe 29 septembrie.

Serviciul a generat venituri de 145,7 milioane de dolari anul trecut

Netflix a încheiat luna martie cu 232,5 milioane de abonați la nivel mondial la serviciul său de streaming video, dar a încetat de ani buni să mai dezvăluie câte persoane mai plătesc pentru livrarea de DVD-uri prin poștă, pe măsură ce această parte a afacerii sale s-a redus constant. Serviciul de DVD-uri a generat venituri de 145,7 milioane de dolari anul trecut, ceea ce s-a tradus undeva între 1,1 și 1,3 milioane de abonați, pe baza prețurilor medii plătite de clienți. 

Creșterea serviciului de streaming video al Netflix a încetinit în ultimul an, determinând conducerea să pună mai mult accent pe creșterea profiturilor. Este posibil ca acest accent să fi contribuit, de asemenea, la decizia de a închide o operațiune care devenise o scurgere financiară.

Dar serviciul de DVD a fost cândva cel mai mare generator de bani al Netflix.

Cu puțin timp înainte ca Netflix să-l rupă de streamingul video în 2011, serviciul de DVD prin poștă se lăuda cu peste 16 milioane de abonați. Acest număr a scăzut în mod constant, iar eventuala dispariție a serviciului a devenit evidentă pe măsură ce ideea de a aștepta ca serviciul poștal al SUA să livreze divertismentul a devenit lamentabil de învechită.

Cum a luat naștere acest serviciu?

Serviciul de DVD prin poștă are încă fani înrăiți care continuă să se aboneze pentru că le place să găsească filme obscure care nu sunt disponibile pe scară largă în streaming video. Mulți abonați sunt încă nostalgici când deschid cutia poștală și văd plicurile alb-roșu familiare care îi așteaptă în locul corespondenței nedorite și a unui teanc de facturi.

"Acele plicuri roșii iconice au schimbat modul în care oamenii urmăreau emisiuni și filme acasă - și au deschis calea pentru trecerea la streaming", a scris Ted Sarandos, co-directorul executiv al Netflix, într-o postare pe blog despre viitoarea închidere a serviciului de DVD.

Istoria serviciului datează din 1997, când cofondatorul Netflix, Marc Randolph, a mers la un oficiu poștal din Santa Cruz, California, pentru a-i trimite prin poștă un compact disc cu Patsy Cline prietenului și colegului său cofondator Reed Hasting. Randolph, primul director executiv al Netflix, a vrut să testeze dacă un disc poate fi livrat prin intermediul serviciului poștal al SUA fără a fi deteriorat, sperând ca în cele din urmă să facă același lucru cu formatul încă nou care a devenit DVD-ul.

CD-ul cu Patsy Cline a ajuns la casa lui Hastings fără a fi deteriorat, ceea ce i-a determinat pe cei doi, în 1998, să lanseze un site de închiriere de DVD-uri prin poștă, despre care au știut întotdeauna că va fi înlocuit de o tehnologie și mai convenabilă.

Cu puțin peste cinci luni de viață rămasă, serviciul de DVD-uri a livrat peste cinci miliarde de discuri în SUA - singura țară în care a funcționat vreodată. Sfârșitul său este un ecou al decăderii miilor de magazine de închirieri video Blockbuster care s-au închis pentru că nu au putut contracara amenințarea reprezentată de alternativa DVD-by-mail a Netflix.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE