Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Muzica din magazine ne-ar îndemna să facem mai multe cumpărături. Cântecele care aduc profit

Ești în mall, vrei să cumperi cadouri pentru cei dragi și o auzi pe fundal pe Mariah Carey, care spune, an de an, parcă tot mai convingător, All I Want for Christmas is You.

Îți place melodia asta, începi automat să fredonezi și, deși erai pe picior de plecare, decizi să mai dai o tură prin magazine, poate mai iei ceva. Nu te îngrijora, li se întâmplă și altora, nu doar ție.

Cântecele din magazine le aduc profit comercianților

Unul din doi români își prelungește sesiunea de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică pe placul lor, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research, reprezentativ la nivel național.

Mai exact, cercetarea arată că:

  • Magazinele (83%) și mall-urile (48%) sunt principalele destinații de timp liber ale românilor
  • 85% dintre români consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în locațiile publice
  • 54% dintre români își prelungesc sesiunile de cumpărături dacă pe fundal se aude muzică pe placul lor

Motivul ar fi că muzica le distrage clienților atenția și îi determină să stea mai mult timp în acel spațiu comercial.

„În timp ce ritmurile mai rapide crează o atmosferă energică în magazin ce poate stimula impulsurile de cumpărare, muzica lentă poate încuraja consumatorii să petreacă mai mult timp explorând și cumpărând”, precizează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

37% dintre consumatori au declarat că ar fi dispuși să cheltuiască mai mulți bani în magazine sau în mall-uri dacă pe fundal s-ar auzi o muzică cunoscută pe placul lor.

Prin urmare, comercianții văd playlist-urile bine alese ca pe o oportunitate de a-i face pe clienți în stare să cheltuiască mai mult, iar mirosurile de pin și de scorțișoară, că tot e perioada sărbătorilor de iarnă, sunt o altă strategie care funcționează la fel de bine, scrie Business Insider.

Totodată, în perioada Crăciunului, este normal să sesizăm modificări în ceea ce priveşte comportamentul nostru, susține medicul Andra Ganea Şerban, de la Institutul de Psihiatrie „Socola” Iaşi.

Astfel, creşte numărul persoanelor care se implică pentru ajutorarea familiilor nevoiaşe, cresc acţiunile de caritate, tot mai mulţi dintre noi suntem dornici să împărtăşim sentimente de bucurie, recunoştinţă, să menţinem vie tradiţia de a oferi, îndeosebi copiilor, cadouri de Moş Crăciun, de pildă.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE