Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ministrul Muncii anunță ce se întâmplă cu salariile din administrație pe fondul grevei profesorilor. ”Suntem deschişi la dialog”

Salariile pentru funcţiile comune din administraţie se aduc la nivelul prevăzut în grila aferentă anului 2022, a anunţat, miercuri, ministrul Muncii, Marius Budăi, în contextul în care greva profesorilor continuă a treia zi consecutiv.

"Ca urmare a discuţiilor purtate cu sindicatele din Educaţie, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale a pregătit un proiect de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului prin care salariile pentru funcţiile comune din administraţie, prevăzute în Anexa VIII a Legii Salarizării 153/2017, se aduc la nivelul prevăzut în grila aferentă anului 2022.

Aşa cum am mai spus, suntem deschişi la dialog, suntem dispuşi să luăm măsuri, acolo unde se poate, pe termen scurt, urmând a acorda Educaţiei statut prioritar, atunci când vom întocmi proiectul de modificare a legii salarizării unitare", a scris Marius Budăi pe Facebook.

Ce prevede proiectul Ministerului Muncii privind salariile din administrație

Potrivit Agerpres, proiectul publicat în transparenţă decizională pe site-ul Ministerul Muncii prevede că, începând cu 1 iunie 2023, salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute la Anexa nr.VIII Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Administraţie" din Legea salarizării unitare vor fi stabilite la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022.

"Având în vedere faptul că Legea-cadru nr.153/2017 a fost elaborată astfel încât, începând cu anul 2022, să fie aplicată în integralitatea sa, precum şi în contextul elaborării unei noi legi a salarizării personalului bugetar ca urmare a încadrării în termenul prevăzut în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, apreciem că acordarea nivelului salariilor de bază pentru personalul încadrat pe funcţiile prevăzute în Anexa nr.VIII la nivelul valorii nominale prevăzute în legea-cadru, implică un impact bugetar nesemnificativ care nu va dezechilibra ţintele fiscal-bugetare pentru anul 2023, ci va constitui un prim pas şi o punte în sprijinul aplicării noii legislaţii care va reglementa salarizarea personalului plătit din fonduri publice, iar "noul cadru juridic va fi pus în aplicare în acelaşi timp pentru toate categoriile profesionale, pentru a se evita apariţia unor noi dezechilibre în sistemul de salarizare din sectorul public", se precizează în nota de fundamentare.

În acest sens, articolul unic al Ordonanţei de urgentă a Guvernului prevede completarea articolului I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.168/2022 privind unele măsuri fiscal bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1186 din 9 decembrie 2022, cu un nou alineat care prevede că, începând cu data de 1 iunie 2023, salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute la Anexa nr.VIII Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Administraţie" din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, să se stabilească la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022.

Potrivit proiectului, impactul financiar asupra bugetului general consolidat în 2023 este de 128,79 milioane de lei, iar pentru anul viitor de 220,79 milioane de lei.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE