Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mega Image, amendă de 2 milioane de euro de Consiliul Concurenței. Cum se apără compania

UPDATE 19.15

Mega Image și-a prezentat public punctul de vedere cu privire la decizia de sancționare emisă împotriva sa de către Consiliul Concurenței pentru o "presupusă faptă de comunicare de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază", a informat retailer-ul, într-un comunicat dat publicității.

"Mega Image își manifestă surprinderea cu privire la decizia adoptată de către Consiliul Concurenței, care a dispus sancționarea societății noastre, într-o manieră fără precedent, cu aproximativ 2 milioane de euro, pentru o presupusă faptă de comunicare către autoritate a unor informații inexacte privind prețurile unor produse de bază.

Vorbim aici despre o solicitare de informații extrem de voluminoase, la care Mega Image a răspuns prompt și care a presupus centralizarea unui volum considerabil de date, într-un termen foarte scurt. Au fost extrase, centralizate și transmise către autoritate prețuri de achiziție și de vânzare pentru sute de linii de produse, în mai puțin de două săptămâni. Dintre toate produsele, o mică parte nu se mai livrau la depozitele Mega Image în perioada de referință (fiind inactive), însă puteau fi găsite în continuare de catre consumatori în rețeaua noastră de magazine, în limita stocurilor rămase", transmite compania.

Mega Image precizează în documentul citat că a comunicat către Consiliul Concurenței atât prețuri pentru produsele active, regăsite fizic în magazin, cât și pentru cele inactive, oferind detalii peste cele solicitate și revenind ulterior cu clarificări. "Apreciem că această acțiune nu poate fi considerată o faptă de comunicare a unor informații inexacte, mai ales în contextul explicațiilor ample oferite autorității", transmite compania.

Mega Image spune că modalitatea de comunicare a amenzii de către Consiliul Concurenței către public riscă să genereze impresia că lanțul de magazine ar fi indus în eroare consumatorii.
Compania mai arată că sancțiunea face referire la furnizarea de informații către Consiliul Concurenței și nu către public, fiind destinate unei analize interne a autorității. Totodată, în documentul citat se precizează că examinarea Consiliului nu a dus la formularea unei concluzii, potrivit căreia datele furnizate ar fi produs dezinformare în rândul autorităților și al consumatorilor.

"De altfel, dacă sancțiunea s-ar fi aplicat pentru încărcarea de informații incorecte în platforma Monitorul Prețurilor, destinată consumatorilor, la care face referire comunicatul de presă al Consiliului Concurenței, atunci amenda aplicabilă nu ar fi putut depăși suma de 50.000 lei, conform Legii concurenței", mai transmite Mega Image.

Mega Image va acționa Consiliul Concurenței în instanță

"Este inexplicabilă amenda record aplicată companiei noastre – care depășește cu mult valoarea cumulată a tuturor amenzilor aplicate vreodată în istoria Consiliului Concurenței pentru fapte similare. De altfel, din verificările noastre, amenzile anterioare aplicate de autoritate pentru furnizarea de informații incorecte au vizat doar situații de refuzuri sau omisiuni repetate de transmitere de informații, cu scopul de a le ascunde sau de a le sustrage de la aplicarea legii – ceea ce nu este în niciun caz situația Mega Image, care nu ar fi putut beneficia în niciun fel de furnizarea unor astfel de date.

Evident, față de o astfel de decizie care deviază de la practica cunoscută și constantă a autorității de concurență, Mega Image se vede nevoită să își exercite dreptul la apărare în fața instanțelor de judecată.

Asigurăm clienții noștri că Mega Image acționează întotdeauna cu bună credință și cu respect față de consumatori și acordă o atenție deosebită aplicării normelor legale", transmite Mega Image.

Știre Inițială

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu o amendă de 10,08 milioane de lei, aproximativ două milioane de euro. Compania a furnizat informații inexacte cu privire la prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui.

"Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image", transmite Consiliul.

Instituția arată că în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, în prima parte a anului, Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei pe litru, un preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Însă la raft, uleiul nu se regăsea cu prețul indicat.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Ce este Monitorul Prețurilor?

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan. Decizia de sancționare va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE